خانه / سبک زندگی / گل و گیاه / چگونگی برداشت خیار

چگونگی برداشت خیار

220px-ARS_cucumberگاهی شده که در خانه یا گلخانه خیار کشت دهیم ولی چگونگی  برداشت خیار را ندانیم .درادامه مطلب زیر نحوه برداشت خیار را به شما آموزش میدهیم.

شما باید بدانید چه زمانی خیار را بچینید تا طعم لذیذ گوشت ترد و آب‌دار آن را در سالاد و دیگر غذاها تجربه کنید. اما شما چه زمانی و چگونه آن‌ها را برداشت می‌کنید؟

۲ نوع اصلی از خیار وجود دارد. انواع قلمی که برای خوردن به‌صورت تازه مناسب‌ هستند و انواع برآمده و زبر که در ترشی یا خیار شور، بهترین طعم خود را پیدا می‌کنند. هر نوعی را که می‌خواهید پرورش دهید، باید بدانید چه زمانی می‌توانید آن را برداشت کنید.

چه زمانی خیار را بچینید؟

خیار به فصل رشد طولانی نیاز دارد و در طول ۵۰ تا ۷۰ روز آماده برداشت خواهد بود. برداشت خیار رسیده در زمان درست، تضمین می‌کند که خیارهای‌تان تلخی ندارند. خیارهایی که برای مدت زمان طولانی روی ساقه می‌مانند، طعمی تلخ پیدا می‌کنند که طعم تازه خیار را خراب می‌کند. میوه‌هایی که روی ساقه‌ هستند در زمان‌های مختلف می‌رسند، بنابراین ضروری است که هر کدام در وقت درست و زمانی چیده شوند که آماده‌ هستند.
زمانی میوه را برداشت کنید که به‌اندازه کافی رسیده باشد، که به طور معمول ۸ تا ۱۰روز پس از باز شدن اولین گل‌های ماده است. خیارها باید قبل از این‌که اولین نشانه‌های زرد شدن را ظاهر کنند، چیده شوند. زرد شدن میوه نمایان‌گر این است که از وقت برداشت آن گذشته است.

چگونه متوجه شویم خیار آماده چیدن است؟

آیا خیار پس از چیدن رسیده می‌شود؟ پاسخ منفی است. برخلاف برخی از میوه‌ها، خیار پس از چیده شدن نمی‌رسد. خیارهای رسیده گوشتی محکم و سبز دارند. اندازه دقیق خیار به هنگام چیدن به مورد مصرف و تنوع دلخواه بستگی دارد. خیارهایی که برای ترشی و شور استفاده می‌شوند، می‌تواند از ۵ سانتی‌متر تا ۱۵سانتی‌متر ارتفاع داشته باشند. بهترین اندازه برای خیارهایی که برای خوردن به صورت تازه مورد استفاده قرار می‌گیرند، ۱۵سانتی‌متر ارتفاع و ۲.۵ تا ۴سانتی‌متر قطر است.
در اواسط فصل شما می‌توانید هر ۱تا ۲ روز یک‌بار خیار برداشت کنید. زمان ایده‌آل برای برداشت اوایل صبح و زمانی است که ساقه‌ها سرد هستند. حالا که زمان مناسب برای برداشت خیار را می‌دانید، وقت آن است که بیاموزید چگونه خیار را برداشت کنید.

چگونه خیار را برداشت کنید؟

میوه‌هایی را که کوتاه‌ هستند و رشد نمی‌کنند، انتهای پوسیده دارند یا از زمان برداشت‌شان گذشته است، از ساقه جدا کنید. این کار مانع آن می‌شود که گیاه روی میوه‌هایی انرژی بگذارد که در نهایت بی‌مصرف هستند. هنگام چیدن خیارهای رسیده نیز از قیچی‌های باغبانی یا ابزار هرس استفاده کنید. برداشت میوه با ابزار تیز از پیچانده شدن یا کشیده شدن ساقه بوته خیار جلوگیری می‌کند. دم خیار را از نیم سانتی‌متر از بالای میوه ببرید. خیارهای صاف و بلند نسبت به ضربه حساس‌ هستند، آن‌ها را به‌آرامی داخل سبد یا جعبه مخصوص جمع‌آوری میوه‌های رسیده قرار دهید.

ذخیره سازی میوه خیار

بهترین حالت مصرف خیار به‌صورت تازه است، اما می‌تواند تا ۳ روز هم داخل کشوی پایین یخچال نگه‌داری شود. پرورش‌دهندگان تجاری به هنگام ذخیره‌سازی از پوششی مومی استفاده می‌کنند تا خیار رطوبت خود را از دست ندهد. شما می‌توانید خیار را در کیسه‌هایی شل یا کیسه‌های سوراخ‌دار قرار دهید. از انباشته کردن آن‌ها روی هم بپرهیزید و آن‌ها را از شکستن در برابر برخورد با دیواره‌های کشوی یخچال حفظ کنید.
خیارهای ترشی بیشتر می‌مانند و نیازی به نگهداری در یخچال ندارند. می‌توانید قبل از فرآوری آن‌ها را تا ۵ روز در مکانی تاریک و خنک نگه‌داری کنید

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

معرفی بذرهای سبزه هفت سین و زمان کاشت هر کدام

  یکی از هفت سین های سفره هفت سین ، سبزه می باشد که نماد ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *