خانه / سبک زندگی / گل و گیاه / چگونگی آبیاری گل ها در هنگام مسافرت

چگونگی آبیاری گل ها در هنگام مسافرت

goldan-7_7075گاهی برایتان پیش آمده که قصد سفر چند روزه به مکانی را داشته باشید و به فکر این باشید که گلهای خود را چگونه آبیاری کنید .ما در ادامه مطلب زیر راه حل ویژه ای را برای این امر پیشنهاد کرده ایم که خالی از لطف نیست.

چطور هنگام سفر گل‌های آپارتمانمان را آبیاری کنیم؟
خاک ژله‌ای می‌تواند با پوشش خود روی خاک گلدان، رطوبت خاک را تا چند روز حفظ کند به خصوص زمانی که در مسافرت‌ها نگران آب دادن به گل‌ها هستیم.
گل‌های آپارتمانمانمی‌توان از خاصیت سوپر جاذب بودن خاک ژله‌ای استفاده کرده و آن را برای مصرف گیاه به کار برد. خاک ژله‌ای را خانواده‌ها به عنوان خاک تزئینی می‌شناسند و برای استفاده در سبزه عید نیز به کار می‌برند. اما به علت عدم آگاهی از سوپر جاذب بودن آن، خاک ژله‌ای را استفاده نمی‌کنند.
چطور در مسافرت گیاهان را بی‌آب نگذاریم؟
از آنجایی که در هنگام مسافرت، باید نیاز گیاه آپارتمانی نیاز آبی آن به آب تأمین شود تا مشکلی برای گیاه پیش نیاید، می‌توان با به کار بردن خاک ژله‌ای در گلدان گیاه که حجیم می‌شود، آب مورد نیاز گیاه را تأمین کرد.
همچنین می‌توان خاک ژله‌ای را به جای آب به کار برد، به این صورت که با پخش خاک ژله‌ای بر روی خاک گلدان، نیاز گیاه به آب را تأمین کرد.وجود خاک ژله‌ای بر روی گلدان می‌تواند از تبخیر آب نیز جلوگیری کند و در مناطقی مانند قزوین که آفتاب در فصل تابستان طاقت‌فرسا می‌شود با به کار بردن خاک ژله‌ای از تبخیر رطوبت خاک جلوگیری کرد.
خاک ژله‌ای نوعی خاک تزئینی است ولی در عین حال برای گیاهان آپارتمانی نیز سودمند است پس باید خاک ژله‌ای را به عنوان تأمین کننده رطوبت گیاه آپارتمانی معرفی کرد به خصوص در استان‌هایی مانند قزوین.

منبع:همشهری آنلاین

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

معرفی بذرهای سبزه هفت سین و زمان کاشت هر کدام

  یکی از هفت سین های سفره هفت سین ، سبزه می باشد که نماد ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *