خانه / سبک زندگی / گل و گیاه / چگونه یک بوته را به مکانی جدید انتقال دهیم؟

چگونه یک بوته را به مکانی جدید انتقال دهیم؟

وممننگاهی برای کاشتن یک گیاه لازمد است که بوته آن را در مکانی دیگر پرورش داده وسپس به مکان جدید انتقال دهیم .درادامه مطلب زیر برای شما نحوه جابجایی بوته ها را به مکان جدید بیان میکنیم.

آماده سازی چاله‌ای برای کاشت

بهترین زمان برای انتقال بوته‌ها اواخر زمستان و اوایل بهار می‌باشد. برای شروع در نقطه‌ای که می‌خواهید بوته خود را بکارید، یک چاله حفر کنید. از اندازه بودن چاله برای در بر گرفتن ریشه گیاه مطمئن شوید. خاک کف چاله را با چنگک خرد و صاف کنید و مقدار زیادی کود گیاهی به آن اضافه نمایید.
در اطراف بوته مورد نظر خندقی با فاصله ۶۰ سانتی‌متر از آن حفر کنید و به آرامی به سمت داخل بروید؛ تا آنجا که می‌توانید ریشه‌های گیاه را با خاک اطراف آن بیرون آورید. می‌توانید ریشه‌های قطور آن را با بیل یا اره ببرید.

انتقال بوته

هنگامی که برشی کامل و یکپارچه در زیر بوته ایجاد کردید، یک پارچه از جنس طبیعی یا گونی در زیر آن قرار دهید. می‌توانید برای بلند کردن آن از یک میله استفاده کنید و سپس گونی را کاملاً به دور ریشه و خاک اطراف آن ثابت کنید، زیرا استفاده از گونی باعث جلوگیری از خشک شدن ریشه‌ها می‌شود. هر زمان که بوته از زمین خارج شد، باید سریعاً آن را در گودال تازه حفر شده قرار داد.
در کنار بوته ستونی ایجاد کنید و بوته را در عمق کافی بکارید. ریشه‌ها را بدون فشار زیاد با خاک بپوشانید و به وفور آبیاری کنید. طی چند هفته پس از کاشت آن را دائماً آبیاری کنید تا به خانه تازه خود عادت کند.

مترجم: امير ماتيو علوی

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

معرفی بذرهای سبزه هفت سین و زمان کاشت هر کدام

  یکی از هفت سین های سفره هفت سین ، سبزه می باشد که نماد ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *