خانه / آرایشی و زیبایی / چگونه پوستمان را برنزه کنیم

چگونه پوستمان را برنزه کنیم

download (1)

 دانستنی هایی در مورد برنزه کردن پوست و این که چگونه پوستمان را برنزه کنیم در این مطلب بیان می کنیم .

قدرت برنزه كردن آفتاب به دلیل وجود اشعه ماوراء بنفش آن می باشد. این اشعه كه یك درصد كل انرژی خورشید را تشكیل می دهد، قابل جذب ترین اشعه بوسیله پروتئین های سلول های لایه اپیدرم یا روپوست است.

بدین لحاظ پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، ابتدا پروتئین های سلولی موادی را آزاد می كنند كه سبب اتساع عروق كوچك خونی لایه درم یا میان پوستی گشته و در نتیجه قرمز می شود. این قرمزی پس از چند ساعت تشدید می شود و بعد از سه یا چهار روز به تدریج كاهش می یابد. بنابراین تحت تاثیر اشعه ماورا بنفش، پیگمانتاسیون یا مواد رنگی پوست به سرعت ظاهر می شوند.

شدت تشكیل این مواد رنگی ، بستگی به مدت زمان و چگونگی قرار گرفتن در معرض تابش آفتاب دارد. حمام آفتاب باید از كم شروع شده و به تدریج افزایش یابد. اگر بین دو حمام آفتاب ، سه روز فاصله افتد و بعد یكباره بدن جلوی آفتاب قرار گیرد، خطر آفتابسوختگی وجود دارد. از سوی دیگر، شرایط جوی مانند باد و رطوبت در كیفیت پوست و طیف خورشید ، در تغییر رنگ پوست دخالت دارند.

برنزه شدن كنار دریا

چون قدرت سرد كنندگی آب دریا، بیشتر از هوا می باشد ؛ به عبارت دیگر تماس بدن با آب ۲۰ درجه، احساس سرمای صفردرجه را بر پوست ایجاد می نماید، بنابراین بعد از حمام آفتاب ، وقتی به داخل آب وارد می شویم، احساس خروج از یك محیط ۵۰ درجه و ورود به یك محیط صفر درجه را پیدا می نماییم؛ حال اگر پوست بدن چرب باشد، در آب دریا سرمای كمتری احساس می شود. در سواحل دریا، برای برنزه شدن و جلوگیری از آفتابزدگی باید از روغن یا كرم ضد آفتاب استفاده شود و تمام بدن به آن غشته گردد.

ابانک : چگونه پوستمان را برنزه کنیم

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

پیاز باعث زیبایی پوست و مو می شود

  پیاز نه فقط برای درمان ریزش موها، بلکه برای رشد مجدد موهای ریخته شده ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *