برای بعضی مردها، ابروها فقط چیزهایی در بالای چشم‌هایشان هستند که دست نخورده باقی می‌مانند. برای ما دخترها، این می‌تواند یک مشکل باشد. خوشبختانه این روزها مردان بیشتر به پیراستگی خود اهمیت می‌دهند، تا حدی که برای مرتب کردن ابروهایشان به آرایشگاه میروند. ابرو برداشتن یا مرتب کردن آن، نه تنها باعث آراستگی و نظم ظاهر مرد شما می‌شود، بلکه موجب می‌شود سرحالتر و مرتب‌تر به نظر بیاید.

ما با رامون پادیلا، مدیر کارخانه‌ی نوارهای اپیلاسیون و ابرو در نیویورک گفتگویی داشتیم تا از بهترین راه برای فرستادن مردان به سالن‌های زیبایی و چگونگی مراقبت از ابروهایشان مطلع شویم.

این روزها برداشتن ابرو و مراقبت از آن در میان مردان، بسیار رواج پیدا کرده است. رقابت آنها در محل کار بیشتر شده و تعداد مردانی که به ظاهر خود اهمیت بیشتری می‌دهند افزایش یافته است. این افراد به راحتی به سالن‌های زیبایی مراجعه می‌کنند و در این زمینه کوچکترین احساس خجالتی ندارند. رومن می‌گوید: «ما مشتری‌های مذکر زیادی داریم، البته آنها همراه همسران یا دوست دخترشان به آرایشگاه نمی‌آیند».

او همچنین می‌گوید: «مردان به این نتیجه رسیده‌اند که لازم است تمیز و آراسته به نظر بیایند، مخصوصا هنگامی که با افراد جوانتری که در محل کارشان شاداب‌تر به نظر می‌آیند رقابت می‌کنند. بیشتر مردان ابروهایشان را مرتب می‌کنند، چرا که اینکار آنها را سرحالتر نشان می‌دهد».

اما آن دسته از مردانی که نمی‌خواهند حتی نزدیک سالن‌های زیبایی شوند چه؟ رومن می‌گوید: «شما نمی‌توانید آنرا به یک مسأله‌ی مهم تبدیل کنید». طوری رفتار کنید که انگار برداشتن ابرو برای مردان چندان مهم نیست و به مزایای اینکار اشاره کنید، از جمله جوانتر و سرحال‌تر به نظر آمدن و اینکه درمحل کارشان قیافه‌ای دوستانه و مهربان به خود خواهند گرفت».

ایده‌ی اپیلاسیون می‌تواند باعث ترس مردان شود، و درسالن‌های زیبایی خیلی کاربرد ندارد. پیدا کردن مکانی که فقط از موچین و بند استفاده می‌کنند می‌تواند روش خوبی برای تشویق مردان به آراستگی بیشتر باشد.

اما برای مراقبت مداوم چه باید کرد؟ رومن می‌گوید: «اگر فردی ابروهایش را خوب بردارد، دیگر نیازی به شانه کردن آنها یا استفاده از ژل برای حفظ شکل آن ندارد». این یک رویه‌ی ثابت درسالن‌های زیبایی است و بعد شما همه چیز را در مورد آن فراموش خواهید کرد. بدترین کار این است که مردی جرات پیدا کند و خودش ابرویش را بردارد. اصلا به مردتان اجازه ندهید خودش اینکار را بکند!

خوب خانم‌ها، سخت نگیرید. مردتان را برای انجام کاری اجبار نکنید و همه‌ی مزایای آن را به روشی منطقی برایش توضیح دهید. فقط یادتان باشد که قضیه را بزرگ نکنید!