خانه / سبک زندگی / گل و گیاه / چگونه باغ سبزیجاتی زیبا داشته باشیم

چگونه باغ سبزیجاتی زیبا داشته باشیم

indexهیچ چیزی درخانه مانند داشتن باغ سبزیجاتی بی نظیر نیست درادامه مطلب زیر نکاتی را درباره داشتن باغ سبزیجاتی زیبا را آموزش میدهیم.

ایده‌­های تزئینی برای باغ سبزیجات

برای چشم­‌نواز کردن و زیباتر شدن باغ، در میان سبزیجات خود، گل و سبزی­ خوردن بکارید. سبزی ­خوردن­‌ها و گل­‌ها نه تنها موجب زیباتر ­شدن باغ شما می­‌شوند بلکه دارای مزایای دیگری نیز هستند. برای مثال، آیا می­‌دانستید که آن‌ها می­‌توانند حشرات مفید را جذب و حشرات مضر را از باغ دور کنند؟ گل­‌ها و سبزی خوردن‌­هایی که دارای رایحه‌­های تند هستند مانند گل همیشه بهار و سیر، می‌توانند آفت‌­ها را از باغ شما دور کنند و از بروز بیماری‌­ها جلوگیری کنند. استفاده از این گیاهان همچنین می­‌تواند حاشیه­ بندی­‌های زیبایی را در باغ شما به‌وجود آورد. بسیاری از گیاهان حاشیه­‌بندی‌های فوق‌العاده‌­ای ایجاد می‌­کنند و می‌­توانند جهت اهداف تزئینی در باغ کاشته شوند. گیاه بامیه و گیاه مارچوبه زمانی‌که با گل­‌ها ترکیب می‌­شوند اغلب بسترهای زیبایی را به‌وجود می‌­آورند.

ایده‌­های اجرایی جهت قائم نگه داشتن سبزیجات

سال‌ها است که از روش­‌های قدیمی برای قائم نگه داشتن گیاهان استفاده می­‌کنید؟ زمان آن رسیده که روش‌­های جایگزین دیگری را امتحان کنید.

–  ساقه­‌های ذرت و گل­‌های آفتاب‌گردان می­‌توانند پشتیبان‌های مناسبی برای قائم نگه داشتن لوبیاها باشند.

–  از یک نردبان جهت حمایت از گیاهان رونده مانند کدو تنبل، استفاده کنید. شما می‌­توانید شاخ و برگ رونده­‌ی کدو تنبل­‌ها را از روی پله‌­ها و کناره­‌های نردبان عبور دهید و میوه‌­ی کدو تنبل را روی پله­‌ها قرار دهید. این روش همچنین برای قائم نگه داشتن گیاه گوجه فرنگی بسیار مناسب است.

– شما همچنین می­‌توانید کدو سبز، خربزه و کدو تنبل را به منظور جلوگیری از فساد آن‌ها بر روی دیواره­‌های کناری باغ یا روی سنگ­‌های صاف پرورش دهید.

–  آیا مقداری شاخه در اطراف باغ شما وجود دارد؟ چند عدد از شاخه‌­های محکم‌­تری را که دارای انشعابات قطورتر و سخت‌­تری هستند را برای قائم نگه داشتن گیاهان خود انتخاب کنید. جهت جلوگیری از آسیب زدن به گیاهان، آن‌ها را با جوراب­ های بلند نازک، ببندید.

– یکی دیگر از روش‌­های جدید برای قائم نگه ­داشتن گیاهان، استفاده از لوله­‌های پلاستیکی دور ­انداختنی و ساقه‌­های تو­خالی بامبو است. در صورت استفاده از این موارد به عنوان قیم می‌­توانید به سادگی آب و کودهای مایع را از سر باز این لوله­‌ها به داخل آن‌ها بریزید تا به ریشه­‌های گیاه دسترسی پیدا کنند.

ایده­‌های اجرایی جهت آبیاری باغ سبزیجات

برای آبیاری گیاهان­‌تان از پارچ­‌های گالنی استفاده کنید. در کف یک پارچ گالنی قدیمی و خالی، چند سوراخ ایجاد کنید و حدود دو سوم پارچ را درون زمین و در کنار گیاهان‌­تان چال کنید. اجازه دهید که قسمت بالایی پارچ بیرون از خاک باشد تا آن‌را از آب پر کنید. آب درون پارچ به آهستگی از میان سوراخ‌­ها به خاک نفوذ پیدا کرده و گیاهان را آبیاری خواهد کرد. میزان آب درون پارچ را چک کنید تا از بی‌­آب شدن پارچ جلوگیری شود. می‌توانید درپوش پارچ­ را به آرامی بر روی آن قرار دهید و یا یک شاخه­‌ی کوتاه بر روی دهانه­‌ی پارچ قرار دهید تا هنگامی‌که گیاهان بزرگتر می­‌شوند، دهانه‌­ی پارچ را مسدود نکنند. این روش با بطری­‌های دو لیتری نیز بسیار خوب جواب می­‌دهد و راه خوبی برای بازیافت این بطری‌­ها است.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

معرفی بذرهای سبزه هفت سین و زمان کاشت هر کدام

  یکی از هفت سین های سفره هفت سین ، سبزه می باشد که نماد ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *