خانه / پزشکی بهداشت و سلامت / چه بیماری هایی باعث درد گردن می شوند

چه بیماری هایی باعث درد گردن می شوند

boyun-damarlarinda-agri-neden-olur7

  • کاربران رایانه باید ارتفاع صندلی را با مانیتور تنظیم کنند. اگر هنگام کار مجبورید سرتان را بیش از حد نزدیک کنید، احتمال دارد دچار ضعف بینایی شده باشید. با مراجعه به پزشک مشکل را بررسی کنید. بعلاوه موقع خواندن کتاب یا روزنامه گردنتان را خم نکنید.

 

 

سه بیماری شایع ایجادکننده درد گردن، آرتروز ستون فقرات، فتق، دیسک گردن و سندرم‌های عضلانی است که در صورت وجود درد در ناحیه گردن و انتشار آن به دست‌ها حتی در مراحل اولیه آن باید به پزشک مراجعه کرد تا تشخیص قطعی و درمان گردن درد در مراحل اولیه صورت گیرد

علل درد گردن می‌تواند ناشی از بد خوابیدن، وضعیت و فرم بد بدن در مدت طولانی، یک چرخش و حرکت ناگهانی گردن، آسیب‌دیدگی و تصادف، افزایش سن و بیماری فرسودگی دیسک باشد. همچنین حالت‌های نامطلوب قرارگیری مفصل، چاقی، اضافه وزن و ضعیف بودن ماهیچه‌ها، عفونت ستون مهره‌ها، فشرده شدن نخاع، تومور، استرس شدید و شکستگی مهره‌ها نیز در بروز درد گردن بسیار قابل توجه ا ست.

درد در ناحیه گردن، شانه و کتف، سر درد و سرگیجه، سوزش و بی‌حسی در بازو و دست، احساس سوزش هنگام لمس پوست بازو و کتف، ضعف و بی‌حسی در ساق پا و عدم کنترل ادرار و مدفوع از نشانه‌هایی است که باید جدی گرفته شود

برای پیشگیری از بروز درد گردن بایستی هنگام راه رفتن یا نشستن سعی کنید بدن و سرتان را صاف نگه دارید، به‌طوری که سر در امتداد ستون فقرات قرار گیرد. از قوز کردن و خم شدن به سمت جلو خودداری کنید. همچنین هنگام کارکردن از خم کردن بیش از حد گردن به مدت طولانی خودداری کنید.

بیماری های شایع ایجاد کننده درد گردن کدامند

کاربران رایانه باید ارتفاع صندلی را با مانیتور تنظیم کنند. اگر هنگام کار مجبورید سرتان را بیش از حد نزدیک کنید، احتمال دارد دچار ضعف بینایی شده باشید. با مراجعه به پزشک مشکل را بررسی کنید. بعلاوه موقع خواندن کتاب یا روزنامه گردنتان را خم نکنید. روزنامه را بالاتر نگه دارید؛ چرا که هر یک سانتی‌متر جلو آوردن سر از امتداد شانه سه کیلوگرم وزن بیشتر به گردن تحمیل می‌کند.

هنگام مطالعه روی شکم خوابیدن باعث انحنای ایجاد شده در ستون فقرات پشت و گردن باعث درد در ناحیه گردن می‌شود

بروز گردن درد در دندانپزشکان بسیار شایع است. اگر دندانپزشک هستید، بهتر است نحوه نشستن صحیح را بیاموزید. سعی کنید تا حد امکان به بیمار نزدیک شوید. زاویه فک او را طوری تنظیم کنید که نیاز نباشد تنه خودتان را خم کنید. استفاده از روشنایی و دید غیرمستقیم با آینه اهمیت زیادی در پیشگیری از دردهای عضلانی و درد ناشی از ستون مهره‌های گردنی دارد.انجام حرکات کششی حین نشستن بسیار موثر است. هر ساعت یکبار از جایتان بلند شوید و قدم بزنید.فراموش نکنید برای جلوگیری از گردن درد،می توان از تمرینات تقویت‌کننده گردن و سرشانه بهره برد.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

به آبی بزرگترین مرکز فروش دستگاه تصفیه آب خانگی و صنعتی

به آبی بزرگترین مرکز فروش دستگاه تصفیه آب خانگی و صنعتی

دستگاه تصفیه آب خانگی ، یک راه موثر و عالی در بهبود کیفیت آب می باشد. حجم ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *