خانه / آرایشی و زیبایی / چند راهکار خانگی برای پاکسازی صورت کاملا رایگان

چند راهکار خانگی برای پاکسازی صورت کاملا رایگان

mahsho-abb1

این روزها قیمت آرایشگاه ها خیلی گران است و خیلی از افراد با توجه به درآمد کم نمی توانند هزینه هنگ گفت آرایشگاه ها را برای پاکسازی پوست بدهند در این جا چند راهکار خانگی برای پاکسازی صورت کاملا رایگان را بیان می کنیم .

۱-بخور دادن :

اولین مرحله برای پاکسازی پوست بخور دادن و آماده سازی پوست برای پاکیزگی است.به این ترتیب که داخل ظرفی ۲ لیوان آب را با یک قاشق غذا خوری بابونه مخلوط کرده وروی شعله گاز بگذارید تا کاملا به جوش بیاید.

 

سپس از روی شعله برداشته وبه وسیله ی یک حوله که روی سر می اندازید صورتتان را ۲۰ دقیقه بخور دهید تا کاملا منفذ‌های پوستی باز شده و دانه‌های سر سیاه برای بیرون آمدن از زیر پوست آماده شوند.میتوانید در کاسه بخور چای سبز و چوب دارچین بیاندازید تا هم نتیجه بهتری و رایحه بهتری را تجربه کنید.

 

۲- خارج سازی دانه‌های سر سیاه :

در این مرحله بعضی از دانه‌های سر سیاه بزرگ را می توانید جلوی آینه با فشار دادن بین دو انگشت خارج کنید و حتما تا ریشه ای که به رنگ سفید است ادامه داده تا کاملا تخلیه شود و سپس با پنبه ی آغشته به الکل سفید آن را ضد عفونی کنید ،اما دانه‌های بسیار ریز تر و کوچکتر را با وسیله ای که مخصو ص پلینگاست ودر فروشگا ههای لوازم آرایشی یافت می شود، خارج سازید .

 

این وسیله به شکل میله ای است که سر آن حلقه ای شکل بوده وشما می توانید پس از ضد عفونی کردن آن با الکل سفید با کشیدن این حلقه بر روی پوست از پایین به بالا چه ناحیه ی بینی و چه بقیه ی قسمتهای دیگر صورت ،تمام جوشها ی ریز سر سیاه را که توسط بخور برای بیرون آمدن آماده شده اند را خارج سازید .

 

هر بار که این وسیله ی حلقه ای شکل را روی پوست می کشید حتما با یک پنبه ی آغشته به الکل سفید آن را ضد غفونی کرده و دوباره کار را ادامه دهید.

 

(خودتان نیز می توانید این وسیله ی ساده را با یک مفتول سیمی که خیلی هم نرم نباشد به شکل یک میله ی ساده با سری حلقه ای شکل درست کنید و از آن استفاده نمایید.)

یا میتوانید ماسک شیر و ژلاتین که قبلا توضیح دادم و توی چند پست قبلیه استفاده کنید.

 

۳- زدن ماسک سفید :

پس از خارج سازی جوشهای سر سیاه و زیر پوستی و جرمهای روی پوست که حتما بلا فاصله پس از بخور انجام شود ،از ماسکهای ماست و جوانه ی گندم (یک قاشق غذا خوری ماست کم چرب را با یک قاشق چایخوری آرد جوانه ی گندم یا آرد نان سنگک مخلوط کنید) ویا ماسک نشاسته (یک قاشق ماست کم چرب را با یک قاشق چایخوری نشاسته مخلوط کنید )و به آرامی بر روی پوستتان به حالت دورانی و ماساژ بمالید و پس از ربع ساعت با آب سرد و خنک بشویید.

 

۴- زدن ماسک خیار وگلاب:

برای طراوت و شادابی و شفافیت پوست ،یک عدد خیار با پوست را ریز رنده کرده ،یک قاشق مربا خوری گلاب به آن اضافه کرده وبه حالت خوابیده ،به آرامی روی پوست بمالید و پس از ۱۰ دقیقه با آب سرد و خنک بشویید

 

توصیه‌های مهم:

۱-اگر نتوانستید از این وسیله برای در آوردن جوشها استفاده کنید ،می توانید کمی روشور یا سفیداب پودر شده بلا فاصله بعد از بخور، روی پوست مالیده و پس از اینکه کمی جذب شد پوست را از پایین به بالا ماساژ دهید تا جوشهای ریز و سر سیاه و همینطور جرمهای پوستیتان پاک شوند .به خصوص در نا حیه ی بینی این کار را بیشتر انجام دهید.

۲- ۳الی ۴ ساعت بعد از پلینگ هیچ کرم ویا کرم پودری بر روی پوست نزنید تا کاملا قرمزی و تورم آن بخوابد و پس از ۳ ساعت نیز اگر لازم بود تنها از کرمهای مرطوب کننده و یا کمی روغن بادام استفاده نمایید.

۳-بهترین زمان برای پاکسازی پوست زمانی است که برنامه ای برای خارج شدن از منزل نداشته باشید که اگر بتوانید قبل از خواب این کار را انجام دهید و پس از آن به پوست کاملا استراحت دهید نتیجه ی مطلوب تری خواهید گرفت.

۴- اگر تنها و تنها از بخور و روشور به مدت سه بار در هفته مثلا در سوناهای بخار پس از ۲۰ دقیقه بخور و به کار بردن سفیداب یا روشور استفاده کنید و پس از آن هم بلا فاصله با آب سرد و خنک بشویید، بعد از یک ماه پوستی شفاف و روشن و بسیار پاکیزه خواهید داشت.

۵- پلینگ و پاکسازی پوست را حتما دو تا سه ماهی یک بار انجام دهید و خیلی زود به زود انجام ندهید چرا که با فاصله زمانهای کوتاه و پشت سر هم باعث شل شدن و چروک پوست خواهد شد.

خود کپسول ویتامین ای هم خوبه …کمی‌بهش گرما بدین باز میشه بمالید به پوستتون…بعد دوساعت بشورید

 

سفید کردن پوست دست با محلول خانگی

سفید کردن پوست دست با محلول خانگی,با مواد غذایی ای که در منزل تان دارید محلول‌هایی درست کرده و پوست دست تان را سفید کنید

با مواد غذایی ای که در منزل تان دارید محلول‌هایی درست کرده و پوست دست تان را سفید کنید.

مالش دادن دست‌ها با مخلوط سیب زمینی، گلیسرین و آب لیمو ترش روشن کننده فوق العاده ای برای پوست دست‌هاست.

کمالی متخصص طب سنتی درباره راهکارهای روشن کردن پوست دست، گفت: اگر ۶۰ گرم گلاب، گلیسرین و عرق شاتره را با کمی‌آب لیمو ترش، مخلوط کنیم و دست‌ها را با آن بشوییم دست‌ها تمیز و روشن خواهد شد.

اگر خانم‌های خانه دار ۱۰ گرم آرد جو دو سر را با ۲۰ گرم شیر مخلوط کنند تا خمیر شود و سپس به دست‌ها بمالند باعث روشن شدن دست‌ها خواهد شد.

وی تصریح کرد: استفاده از این مخلوط باید چند بار در هفته تکرار شود تا اثر فوق العاده آن روی پوست دست مشاهده شود

 

شما با انجام همین راهکارهای خانگی دیگر نیاز به هزینه کردن زیاد ندارید .

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

پیاز باعث زیبایی پوست و مو می شود

  پیاز نه فقط برای درمان ریزش موها، بلکه برای رشد مجدد موهای ریخته شده ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *