خانه / سبک زندگی / خانه داری / پیشگیری از چروک شدن لباس ها پس از شستشوی

پیشگیری از چروک شدن لباس ها پس از شستشوی

download (3)

 

خیلی ها اتو کردن لباس را دوست ندارند زیرا صاف کردن برخی لباس ها کار دشوار و نیاز به اتوکشیدن زیاد دارد به این دوستان در این مطلب پیشگیری از چروک شدن لباس ها پس از شستشوی را بیان می کنیم.

از نظر من اتو کردن لباس ها یکی از پرزحمت ترین کارهای دنیاست! اگر روز پرمشغله‌ی شما با یک تپه لباس چروک شروع شود دیگر رمقی برای ادامه ی کارهای روزانه نمی ماند اما امروز ما می خواهیم راه حل های ساده ای را با شما به اشتراک بگذاریم تا این کار پر زحمت و وقت گیر را ساده تر انجام دهیم با ما همراه باشید.

یکی از راه حل های ساده در این زمینه این است که لباس‌های چروک خود را با یک لیف مرطوب درون خشک کن بیندازید و برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بگذارید کار کند. بخار ناشی از لیف چروک‌ها را صاف خواهد کرد و زمان بیشتری به شما برای کارهای دیگرتان خواهد داد. اگر می‌خواهید لباس‌های بیشتری داخل خشک‌کن قرار دهید، می‌توانید به جای لیف از حوله‌ی حمام یا حوله‌ی دست استفاده کنید.

قبل از قرار دادن هر لباس در خشک‌کن آن را یک تکان محکم بدهید. جدا کردن و تکان دادن پارچه‌ها قبل از قرار دادن در خشک‌کن باعث می‌شود پس از شستشو به حالت اول خود برگردند. همچنین این کار به چرخش بهتر لباس‌ها در خشک‌کن و از بین رفتن چروک آن‌ها کمک خواهد کرد.

برای لباس‌های پارچه ای سرعت آرام تر چرخش و دمای کمتر به کاهش چروک‌ها کمک می‌کند . یک چرخش سریع در حقیقت چروک‌ها را بدتر می‌کند. تنظیمات ماشین خود را بر اساس دمای کم و سرعت کمتر چرخش قرار دهید.

برای پیشگیری از چروک شدن زیاد لباس‌ها و صرف زمان زیاد برای اتو کردن زمانی که صدای بوق پایان کار ماشین لباس شویی را شنیدید سریع لباس ها را خارج کنید. اگر لباس‌ها همان‌طور بمانند چروک‌ها به‌سرعت شکل می‌گیرند و زحمت شما دو چندان می شود.

برای رفع سریع چروک ها روی لباس اسپری کنید، آن را صاف کرده و به‌ آرامی بکشید. سپس بگذارید لباس آویزان بماند تا خشک شود. این روش روی لباس‌های بافتنی و نخی سبک بهتر اثر دارد اما روی لباس‌هایی مانند پارچه‌های ابریشمی و ریون که لک پارچه باقی می‌ماند این روش را امتحان نکنید.

پس از خشک شدن لباس، مثل فروشندگان لباس‌های خود را تا کنید. با سه تا کردن لباس به جای از وسط تا زدن باعث می‌شوید چروک‌های ناخوشایند میان لباس شکل نگیرند و نیاز به اتو کردن لباس ها نباشد.

از هنگرهای دست ساز برای آویزان کردن لباس های خود استفاده کنید، این هنگرهای مقرون به صرفه برای فضاهای کوچک کمدها بسیار مناسب اند، به سادگی می توانید آن ها را خودتان بسازید و به اوضاع کمد خود سر و سامان ببخشید.

ایده های مختلف طبقه بندی و نظم دهی کمد لباس را در جست و جو کنید این ایده ها به خوبی می توانند جلوی چروک شدن لباس های شما را بگیرند!

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

شستن لباس نوزاد را بلد باشیم

    برای پاک کردن لکه های ناشی از ریختن شیر مادر،شیرخشک،لکه های غذا و ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *