خانه / آرایشی و زیبایی / پوست و موی خود را با روغن جوجوبا زیبا کنید

پوست و موی خود را با روغن جوجوبا زیبا کنید

2015945_orig

 

روغن جوجوبا ، روغنی هست از دانه های گیاهی که اثرات زیادی بر زیبایی و سلامت مو دارد در این جا بیان می کنیم که پوست و موی خود را با روغن جوجوبا زیبا کنید .

روغن جوجوبا و زیبایی پوست و مو

روغن جوجوبا از گیاه جوجوبا بدست می آید که این درختچه بیشتر در نواحی از آمریکایی شمالی و جنوبی رشد می کند. در واقع روغن حاصل از دانه های این گیاه بدست می آید. یک واقعیت جالب این است که تقریبا نیمی از وزن دانه جوجوبا را روغن آن تشکیل می دهد. این روغن طلایی رنگ و بی بو است. همچنین این روغن هیچگونه اثر سمی ندارد و به ندرت سبب ایجاد واکنش حساسیتی می شود.

موارد استفاده برای پوست و مو

روغن جوجوبا در سطح گسترده ای برای مراقبت از پوست و مو مورد استفاده قرار می گیرد و علت آن است که اجزای آن به سبوم ـ ماده چرب ترشح شده توسط غدد چربی زیر پوست ـ شباهت دارد. این ماده روغنی است که به بافت پوست و موی انسان حالتی نرم و صاف می دهد. روغن جوجوبا یک مرطوب کننده عالی بشمار می آید زیرا رطوبت کافی را برای پوست بدون مسدود کردن منافذ آن فراهم می کند. برای هر نوع پوست مناسب است و این بدان علت است که تعادل چربی طبیعی پوست را بحالت اولیه باز می گرداند. بنابراین در پوست های چرب یا ترکیبی ، غدد چربی را از تولید بیش از حد چربی کنترل نموده و در پوست خشک مقدار نیاز به رطوبت اضافی را تامین می کند.

اگر پوست صورت شما حساس است می توانید از روغن جوجوبا برای پوست خود استفاده کنید زیرا بعنوان روغن ضد حساسیت شناخته شده است. این گیاه سرشار از ویتامین E است که یک آنتی اکسیدان طبیعی است که مانع بروز چین و چروک بر روی پوست می شود. شما می توانید روغن جوجوبای خالص را بطور طبیعی استفاده کنید و یا می توانید دو قطره از روغن را با مرطوب کننده خود مخلوط نموده و به سطح پوست بمالید. این روغن را می توانید نه تنها بر روی سطح پوست صورت بلکه قبل یا بعد از حمام مورد استفاده قرار دهید و این روغن سریعا جذب پوست می شود و اثر آبرسانی به پوست دارد.

اکثر افراد ترجیح می دهند که پس از استعمال روغن بدن ، چربی حاصل از آن بر روی بدن باقی نماند زیرا آزار دهنده است. این ویژگی جذب سریع روغن جوجوبا در پوست جریان خون را بهبود می بخشد که این امر سبب داشتن پوستی درخشان می شود.

روغن جوجوبا خاصیت پاک کنندگی نیز دارد و می تواند برای پاک نمودن آرایش از روی صورت مورد استفاده قرار گیرد. یک پنبه را از این روغن خیس کنید بر روی صورت و لب خود بکشید ، بلافاصله آرایش شما پاک می شود. سپس با استفاده از دستمال مرطوب باقیمانده های آرایش و چربی را از صورت خود پاک کنید.

همچنین روغن جوجوبا برای پاک کردن ریمل و خط چشم نیز مورد استفاده قرار می گیرد. بهترین ویژگی آن ، این است که روغن جوجوبا هیچگونه سوزشی برای چشم ایجاد نمی کند.

آن دسته از افرادی که از داشتن موهای مجعد و وز خسته شده اند می توانند از این روغن جهت بهبود ظاهر موهای خود استفاده نمایند. این روغن نوعی مرطوب کننده مو نیز بشمار می آید و رطوبت پوست سر را فراهم می کند که این امر مانع از شوره سر شده و استحکام ریشه های مو را سبب می شود. روغن جوجوبا همچنین مانع از ریزش مو می شود و آن را تا حد زیادی کنترل می کند. پس از شامپو نمودن سر خود چند قطره از آن را بهمراه مرطوب کننده یا سروم مو به موهای خود بمالید. برای داشتن موهای ضخیم ، صاف و درخشان بلافاصله پس از شامپو کردن می توانید روغن جوجوبا را بطور مستقیم به موهای خود بمالید.

پوست و موی خود را با روغن جوجوبا زیبا کنید

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

پیاز باعث زیبایی پوست و مو می شود

  پیاز نه فقط برای درمان ریزش موها، بلکه برای رشد مجدد موهای ریخته شده ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *