خانه / سبک زندگی / گل و گیاه / همراه با گوجه فرنگی سیر بکارید

همراه با گوجه فرنگی سیر بکارید

75394464802942116744اگر اصولی رعایت شوند میتوان چند محصول را در باغ یا باغچه کنار هم کاشت واز یک جشره کش مناسب استفاده کرد درادامه مطلب زیر مثالی از کاشت شیر همراه گوجه فرنگی برای شما کاربران عزیز آورده ایم.

می‌توان سیر را نزدیک گوجه فرنگی کاشت؟

با افزایش تنوع گیاهی از کاشت همراه استفاده می‌کنند. به عبارت ساده، کاشت همراه دو یا چند نوع از سبزیجات در یک ردیف متداول شده است. این عمل برای دور کردن حشراتی که تمایل به مصرف محصولات خاص دارند انجام می‌شود. این کار منجر به رفتن آن‌ها به سمت مراتع دیگر می‌شود؛ کاشت همراه یعنی کاشت گیاهی که برای حشرات مطلوب نیست و سبب دفع آن‌ها از باغ یا باغچه شما می‌شود.

سرخپوستان آمریکایی به طور معمول از مخلوط سه محصول خاص – ذرت، لوبیا و کدو – به نام روش سه خواهر استفاده می‌کنند. این سیستم کاشت سودمند موجب می‌شود تا لوبیا به جذب نیتروژن ساقه ذرت کمک کند، کدو نیز کار مالچ را انجام می‌دهد.

بسیاری از ترکیبات رایج برای کاشت همراه وجود دارد. برخی از آن‌ها شامل سبزیجات یا بیشتر گل و گیاهان است که موجب دفع حشرات غارتگر یا جذب حشرات گرده‌افشان می‌شود.

شما می‌توانید سیر را در نزدیکی بوته گوجه فرنگی بکارید، بوی قوی و مزه گیاهانی مانند پیاز و سیر به دفع گونه حشرات خاص کمک می‌کند.

نحوه پرورش سیر و پیاز را یاد بگیرید.

کاشت هم‌نشین سیر و گوجه فرنگی

فایده کاشت سیر با گوجه فرنگی چیست؟ زمانی که سیر همراه گل رز کاشته می‌شود، سبب دفع شته می‌شود. هنگامی که سیر در اطراف درختان میوه رشد می‌کند، موجب سوراخ نشدن درخت می‌شود؛ به طور خاص برای جلوگیری از پیچ خوردن برگ‌ها کنار درختان هلو کاشته می‌شود و کنار درختان سیب برای جلوگیری از زخم سیب کاشته می‌شود. سیر در باغ از ورود این حشرات جلوگیری می‌کند: پروانه Codling، سوسک ژاپنی، کرم‌های ریشه، حلزون و پرواز هویج (نوعی حشره).

پرورش گوجه فرنگی در کنار سیر از هجوم کرم عنکبوت به این محصول نیز جلوگیری می‌کند. به خاطر داشته باشید، که همه گیاهان در باغ به آسانی با سیر هم‌زیستی ندارند؛ سبزیجاتی مانند نخود فرنگی، لوبیا، کلم و توت فرنگی از سیر متنفر هستند. مراقب آفات گوجه فرنگی باشید.

شما نمی‌توانید تنها به کاشت سیر به عنوان یک حشره کش طبیعی برای محافظت گوجه فرنگی اکتفا کنید (برای از بین بردن آفات گوجه فرنگی)، شما می‌توانید از سیر یک اسپری درست کنید. برای تهیه یک اسپری حشره‌ کش سیر، به سادگی چهار حبه سیر را له کنید و آن‌ها را در یک لیتر آب برای چند روز خیس کنید. سپس شما می‌توانید این محلول را در یک بطری اسپری برای استفاده به عنوان یک حشره کش طبیعی استفاده کنید. شما از این اسپری می‌توانید مدام برای گیاه‌تان استفاده کنید، البته بهتر است زمان اسپری کردن از یک ماسک استفاده کنید.

مترجم: کوروش نظری
منبع: www.gardeningknowhow.com

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

معرفی بذرهای سبزه هفت سین و زمان کاشت هر کدام

  یکی از هفت سین های سفره هفت سین ، سبزه می باشد که نماد ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *