خانه / آرایشی و زیبایی / نکاتی برای مراقبت از پوست لایه برداری شده

نکاتی برای مراقبت از پوست لایه برداری شده

download

کاربرانی که تازه پوست خود لایه برداری کرده اید بخوانید در این جا نکاتی برای مراقبت از پوست لایه برداری شده با جزئیات کامل .

لایه برداری حذف سلول های پوست خشک  مرده در سطح پوست است و یکی از مهم ترین  و ارزانترین درمانهای خانگی برای زیبایی  پوست است.ما پیشنهاد می کنیم  دو بار در هفته صورت و بدن را لایه برداری کنید.


لایه برداری نه تنها بسیاری از مشکلات پوستی کمک می کند، آن را نیز موجب افزایش گردش خون، که به نوبه خود کمک می کند تا شما برای رسیدن به پوست سالم و درخشان.

شاید هم اکنون برنامه مراقبت از پوست  روزانه داشته باشید، یعنی پاکسازی، تقویت، و رطوبت رسانی. ولی اگر لایه برداری نکنید، پوست شما آنطورکه باید، سالم نخواهد بود. لایه برداری عبارت است از برداشتن سلول های مرده ی پوست که روی سطح پوست جمع شده اند. لایه برداری از سلول های مرده ی پوست، می تواند بصورت شیمیایی یا فیزیکی انجام شود.

اگر شیمیایی باشد، برای حل کردن سلول های مرده ی پوست از اسیدهای میوه ی خاصی روی پوست استفاده می شود. و در لایه برداری فیزیکی از اسکراب های ساینده برای حذف سلول های مرده ی پوست استفاده می شود.

اهمیت لایه برداری

هیچ شکی وجود ندارد که لایه برداری، بخش مهمی از مراقبت از پوست است. یک دلیلش این است که لایه برداری، بازسازی سلول ها را سرعت می دهد، و پوست جوان تر و صاف تری که در زیر تمام مواد انباشته شده روی پوستتان قرار دارد را نمایان می کند. همچنین لایه برداری کمک می کند که محصولات، بهتر جذب پوست شوند. بعد از یک اسکراب خوب، محصولات مراقبت از پوست و بدن مورد علاقه شما، بطور باور نکردنی جذب پوستتان می شوند.

مزایای لایه برداری

لایه برداری واقعا تمام سلول های مرده ی انباشته شده روی پوست را از بین می برد. هنگامی که این لایه برداشته می شود، پوست تازه تری که در زیرش قرار داشته معلوم می شود. این لایه ی تازه تر پوست، بدون لکه است. لایه برداری، منافذ مسدود را از بین می برد و لکه های آکنه را کم رنگ می کند. در نهایت، پوست بعد از یک اسکراب خوب، بسیار تمیزتر و صاف تر بنظر می رسد.

همچنین لایه برداری، لکه های تیره ی ناشی از افزایش تشکیل سلول های پوستی خراشیده نشده را از بین می برد. در نتیجه رنگ پوست، یکنواخت می شود، در حالیکه لکه ها کمتر مشخص هستند. آیا شما پوستی لکه دار یا مستعد آکنه دارید؟ پس لایه برداری منظم برای شما مفید خواهد بود. همچنین از بین بردن سلولهای مرده ی پوست، آلودگی های عمقی، سبوم و چربی هایی را که باعث جوش زدن می شوند را هم از بین می برد. بعلاوه منافذ بسته شده را تمیز می کند و با توجه به نوع اسکراب صورت شما، می تواند جوش ها را هم خشک کند.

هیدریشن را افزایش می دهد

بله، بین لایه برداری و هیدریشن (آبرسانی) ارتباطی وجود دارد. ما معمولا برای هیدراته نگهداشتن پوست خشک، از مقدار زیادی مرطوب کننده استفاده می کنیم. اینکار هر چند ضروری است، اما بدی هایی هم دارد. انباشته شدن محصولات روی هم، باعث تجمع سلول می شود. هر چه ماده ی بیشتری انباشته کنید، ریسک جوش زدن بیشتر می شود. بجای انباشته کردن محصولات، لایه برداری کنید. از بین بردن سلول های مرده ی پوست به نفوذ عمیق محصولات به پوست و افزایش هیدریشن کمک خواهد کرد.

پوستی بدون چین و چروک

با بالا رفتن سن، سلول های مرده ی پوست با سرعت بیشتری روی لایه ی رویی پوست جمع می شوند. این باعث می شود که چین و چروک ها بیشتر مشخص شوند. پوست خشک، بدون درخشش و خسته بنظر می رسد. با یک اسکراب صورت خوب که غنی شده با رتینول باشد، پوستتان را دوباره جوان کنید. این محصول، تولید مجدد سلول را تسریع می کند، سلول های مرده ی پوست را از بین می برد و رنگ صورتی پوست را بر می گرداند.

فاصله ی بین هر بار لایه برداری

شما برای تمیز و صاف نگهداشتن پوستتان باید بطور منظم لایه برداری کنید. اگر پوست معمولی یا خشک دارید، دو بار در هفته لایه برداری کنید. اگر پوست حساسی دارید، شاید لازم باشد که این کار را ماهی یکبار انجام دهید. همیشه از محصولات لایه بردار که حاوی مواد تشکیل دهنده ی ملایم هستند، استفاده کنید.

برای اسکراب صورت، ما محصولاتی را پیشنهاد می کنیم که حاوی دانه های ارگانیک و غیر ساینده هستند، نه آنهایی که دانه های سیلیس دارند. دانه های سیلیس تجزیه نمی شوند. آنها آب ها را آلوده می کنند و حیوانات دریایی را می کشند. اسکراب های صورت محبوب، شامل آن هایی هستند که با دانه های زردآلوی خرد شده و شکر خام ساخته شده اند یا آن هایی که با میوه و اسیدهای لاکتیک تهیه می شوند.

 

نکاتی برای مراقبت از پوست لایه برداری شده

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

پیاز باعث زیبایی پوست و مو می شود

  پیاز نه فقط برای درمان ریزش موها، بلکه برای رشد مجدد موهای ریخته شده ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *