خانه / پزشکی بهداشت و سلامت / میان وعده مناسب بیماران مبتلا به دیابت

میان وعده مناسب بیماران مبتلا به دیابت

1436429_577

 

دانستنی هایی درباره این که بیماران دیابتی در طول روز که احساس گرسنگی کردن چه بخورند در این مطلب به بیان میان وعده مناسب بیماران مبتلا به دیابت .

آجیل

آجیل‌هایی مانند بادام، گردو، بادام زمینی، بادام هندی و گردوی آمریکایی یک راه سالم برای فرونشاندن هوس‌های غذایی شما هستند. آجیل‌ها حاوی چربی‌های اشباع نشده یا چربی‌های خوب هستند که به کاهش سطح کلستورل در خون کمک می‌کنند بنابراین خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهند. بااین‌حال چون آجیل‌ها کالری بالایی دارند، توصیه می‌شود که در هر زمان میان وعده، فقط یک مشت از آن‌ها را مصرف کنید.

مطلب مرتبط:  آیا می‌توان هنگام کاهش وزن، پری صورت را حفظ کرد؟

میوه ها و سبزیجات

کربوهیدرات‌ها انواع خوب و بد دارند. میوه‌هایی مانند سیب، گلابی، هلو و سبزیجاتی مانند لوبیا، گوجه ‌فرنگی، هویج، تربچه، خیار و فلفل حاوی کربوهیدرات‌های خوب یا تصفیه نشده هستند. محتوای فیبر موجود در این مواد غذایی، نه تنها جذب کربوهیدرات‌ها را کند می‌سازد بلکه روند تبدیل کربوهیدرات‌ها به گلوکز را نیز آهسته می‌کند. آن‌ها همچنین حاوی آنتی اکسیدان‌ها هستند که با رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده و خطرابتلا به عوارض مرتبط با دیابت را کاهش می‌دهند. با این‌حال باید از میوه‌های با محتوای قند بالا مانند انگور، خرما و هندوانه پرهیز شود. سبزیجات غیر نشاسته‌ای پخته شده در سوپ، یک راه دیگر برای خوردن یک میان وعده‌ی کم کربوهیدرات می‌باشد.

ماست میوه ای

یک فنجان ماست میوه‌ای بدون شکر، هم مغذی است و هم یک خوردنی شیرین است و می‌تواند یک میان وعده تقریبا کامل برای افراد دیابتی باشد. علاوه بر تأمین پروتئین، کربوهیدرات و چربی مورد نیاز، میوه موجود در ماست به محتوای ویتامین C، کلسیم و فیبر بدن می‌افزاید.

کراکر یا مافین سبوس‌دار با کره بادام زمینی

مقدار معقولی کره بادام زمینی غیرهیدروژنه روی کراکر یا مافین سبوس‌دار پر فیبر، نه‌تنها جوانه‌های چشایی شما را راضی می‌کند بلکه یک میان وعده سالم و مفید برای خوش گذرانی است.

طالبی و پنیر کاتیج

یک طالبی یا خربزه را برش دهید و روی آن پینر کاتیج کم چرب بگذارید. شیرینی طبیعی خربزه با این کار افزایش می‌یابد. در حالیکه خربزه یک منبع غنی از ویتامین A، C و فولات است، پنیرکاتیج کلسیم مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند. از همه مهمتر این اسنک با چند برگ نعناع، یکه تاز میدان می‌شود.

مطلب مرتبط:  ۱۷ جزء ضروری یک رژیم غذایی برای مبارزه با چربی

توت فرنگی پوشیده شده با شکلات

شکلات تیره با کمترین مقدار شکر افزوده را در یک کاسه حاوی توت فرنگی رسیده، تازه و آب‌دار بریزید. احساس گناه نکنید. توت فرنگی‎ها هم بدون چربی هستند و هم سرشار از ویتامین C. بنابراین برای یک اسنک، ۲ تا ۳ عدد توت فرنگی متوسط تا بزرگ بردارید. یک روکش نازک از شکلات روی آن بریزید. سپس بنشینید و ازهر لقمه‌ی این میان وعده‌ی آب‌دار لذت ببرید.

ژلاتین بدون شکر با خامه زده شده بدون چربی

نصف فنجان ژلاتین میوه ای بردارید و روی آن خامه زده شده بگذارید. از آن‌جا که این میان وعده، بدون شکر و بدون چربی است، خیالتان راحت باشد. برای آن‌که جوانه‌های چشایی‌تان دچار یکنواختی نشوند، مطمئن شوید از ژلاتین با طعم‌های میوه‌های مختلف استفاده می‌کنید.

پاپ کورن

پاپ کورن می‌تواند یک میان وعده‌ی عالی باشد و مزیت دیگر آن، محتوای بالای فیبر آن است. نوع کم چرب پاپ کورن را انتخاب کنید که می‌تواند با مایکروویو یا جریان گرم هوا درست شده باشد. آن را در یک کاسه‌ی بزرگ بریزید و مطمئن شوید که نمک و کره بسیار کمی دارد یا فاقد آن‌هاست. این میان وعده‌ی ترد را بجوید تا دردهای گرسنگی بعدازظهرتان را فروبنشانید.

 

دیابتی ها بدانند نقش تغذیه در کنترل دیابت خیلی موثر است .

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

همه چیز درباره نوشیدن آب در دوران بارداری

نوشیدن آب به میزان کافی، برخی مسائل مشکل ساز در دوران بارداری را همچون خطر ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *