خانه / آشپزی / خواص مواد خوراکی / مضرات شکر،این شیرینی بی خاصیت

مضرات شکر،این شیرینی بی خاصیت

20150526161709520شِکَر ماده‌ای است خوراکی و به صورت عام به تمامی مواد شیرین گفته می‌شود. شکر شامل گلوکز، فروکتوز، گالاکتوز است که در بسیاری از گیاهان، میوه‌ها و لبنیات وجود دارد.درادامه مطلب زیر با مضرات شکر اشنا شوید.

پیام فرح بخش گفت: شکر محصولی است که انرژی فراوان دارد و فاقد کلیه مواد مغذی به حساب می‌آید شکر هیچ گونه ویتامین و املاحی ندارد هر گرم شکر ۴ کالری انرژی به ما می‌دهد. انجمن غذای آمریکا ذکر می‌کند که بهتر است افراد کمتر از ۵ درصد انرژی روزانه‌ خود را از شکر دریافت کنند.

وی افزود: آقایان بهتر است کمتر از ۱۵۰ کالری در روز انرژی دریافت کنند و در خانم‌ها کمتر از ۱۰۰ کالری در روز شکر دریافت شود.‌‌ همان طور که گفته شد شکر فاقد املاح و مواد معدنی است و حالت ذخیره‌ای در بدن پیدا می‌کند و می‌تواند قند‌ها را به چربی‌هایی از نوع تری‌گلیسیرین تبدیل کرده، آنها را ذخیره کند.

فرحبخش ادامه داد: معمولا اولین نقطه‌ای که این مواد در بدن ذخیره میی‌شود شکم و پهلو است. بنابراین اگر ما کالری اضافه را از شکر دریافت کنیم نه تنها کمکی به ما نمی‌کند بلکه باعث اضافه شدن وزنمان و باعث اضافه شدن سایز دور کمر ما می‌شود.

این متخصص تغذیه عنوان کرد: افراد تا جایی که بتوانند باید از شکر کمتر استفاده کنند؛ به عنوان مثال اگر بخواهیم بگوییم مواد غذایی چقدر شکر دارد می‌گوییم یک قوطی نوشابه حاوی هفت قاشق چایی خوری شکر است یک دونات متوسط ۳/۵ قاشق، یک برش کیک میوه‌ای ۵ قاشق، یک برش کیک اسفنجی و هویجی ۳ قاشق چای خوری شکر دارد. بنابراین خیلی وقت‌ها شکرهایی که دریافت می‌کنیم به آن توجه نمی‌کنیم و به راحتی کیک استفاده می‌کنیم فارغ از اینکه حاوی شکر فراوانی است. (باشگاه خبرنگاران)

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

خاصیت گردو در طب سنتی

    محافظت از سیستم ایمنی، جلوگیری از لخته شدن خون، تنظیم سوخت و ساز ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *