خانه / آرایشی و زیبایی / مراقبت از پوست با توجه به آلرژی های فصلی

مراقبت از پوست با توجه به آلرژی های فصلی

1422833839-51201-1

اطلاعاتی در مورد مراقبت از پوست با توجه به آلرژی های فصلی در اختیار شما قرار می دهیم با ما همراه باشید .

به طور کلی اطلاعات زیادی درباره درمان آلرژی در دست نیست اما راه هایی وجود دارد تا بتوانید بدن خود را با این شرایط وفق بدهید. در اینجا با مشورت دکتر ژانت گراف پیشنهادهایی برایتان آورده ایم.مسلما هیچ تغییری مثل وارد شدن از زمستان به بهار بزرگ نیست. اگر در حالات کلی فرد حساس و مستعد آلژی هستید پس احتمالا در طی این تغییر پوستتان واکنش نشان می دهد.

متاسفانه بالا رفتن سن نیز در بروز این حساسیت ها موثر است. هرچه سن بالاتر می رود میزان رطوبت پوست کم می شود. عاملان رطوبت در پوست بخشی از سلول های ایمنی پوست را نیز تشکیل می دهند که در نتیجه با کاهش یا از بین رفتن رطوبت، مقاومت پوست نیز پایین می آید و در برابر مواد آلرژی زا به سرعت تسلیم می شود.

مهم ترین راه مقابله، مراقبت دائم از پوست است. سعی کنید حمام های سریع و با آب ولرم داشته باشید. کمتر به پوست خود مواد پاک کننده بزنید تا رطوبت آن حفظ شود. همچنین از مرطوب کننده های مرغوب استفاده کنید. اسپری وازلین می تواند انتخاب خوبی باشد.

پیشنهاد می کنیم از داروهای مکمل نیز استفاده کنید. پوست های حساس معمولا کمبود ویتامین دی۳ دارند. این ویتامین کمک می کند که ساختارهای ضد میکروبی در پوست تقویت بشوند و زخم ها سریع تر التیام بیابند در نتیجه بدون وجود این ویتامین، پوست آمادگی بیشتری برای پذیرش عفونت ها و حساسیت ها دارد. در نظر داشته باشید که افرادی با پوست های رنگی تر بیشتر با کمبود ویتامین دی مواجه اند.

نکته آخر اینکه همه چیز به سلامت درونی بدنتان بستگی دارد. پس صبح ها را با یک لیوان آب و لیموترش شروع کنید و سعی کنید آبمیوه سبزی برای خودتان درست کنید مثلا ترکیبی از جعفری، خیار و گشنیز. پوست یکی از ارگان های مهم بدن است و نقش به سزایی در کاهش مواد مضر بدن دارد. پس سعی کنید با نوشیدن آب و مایعات فراوان در حفظ سلامتی آن بکوشید.

ابانک :

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

پیاز باعث زیبایی پوست و مو می شود

  پیاز نه فقط برای درمان ریزش موها، بلکه برای رشد مجدد موهای ریخته شده ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *