خانه / آرایشی و زیبایی / سلامت مو / عوارض کلیپس بر روی موها

عوارض کلیپس بر روی موها

1351164741_6726237بسیاری از خانم ها برای زیبایی وپرپشت نشان دادن موهایشان از کلیپس استفاده میکنند بی توجه به اینکه استفاده مدام از کلیپس چه عوارضی  را برای موهایشان دارد. در ادامه مطلب زیر عوارض کلیپس برروی موها را بررسی میکنیم.

گیره ها، کش ها و کلیپس هایی که باعث کشش مفرط موی سر می شوند به تدریج پیاز مو را از بین می برند.

 

چندی قبل خبری منتشر شد مبنی بر اینکه استفاده از گیره های مخصوص جمع کردن مو، به خصوص گل سرهای فلزی یا برخی از انواع کش یا حتی شانه های مو می تواند باعث ریزش شدید موها شود.

 

با توجه به اینکه اغلب خانم ها ساعت ها مخصوصا وقتی در محل کار هستند، مو را با این وسیله می بندند، با دکتر امیری در این باره صحبت کرده ایم.

 

آیا بستن دائم و استفاده از برخی تزیینات مو می تواند باعث ریزش مو شود؟
– بله، مو دائم در حال رشد است و وقتی تحت فشار خفیف و مزمن قرار می گیرد، ریشه آن به صورت واکنشی دچار فیروز یا بافت جوشگاهی می شود و بعد از مدتی فولیکول مو از بین می رود و با هیچ دارویی امکان رویش مجدد آن وجود ندارد. تنها راه درمان، کاشت مو است.

 

این اتفاق شایع است؟
– متاسفانه بله و بیشتر برای دختر خانم های جوان و کسانی که موی پرپشتی دارند، می افتد.

 

ناحیه خاصی از مو دچار ریزش می شود یا ریزش مو پراکنده است؟
– در افرادی که موهار ا برای جلوگیری از پراکنده شدن یک جا در ناحیه پشت سر به وسیله کش های محکم می بندند، چون خط موی پیشانی بیشترین کشش را متحمل می شود، بعد از مدتی موی ناحیه پیشانی شان کم پشت می شود و عقب نشینی می کند.

کسانی هم که می خواهند حالت چشم ها را تغییر دهند و موهای بالای گوش را بیش از حد می کشند، به مرور دچار ریزش موی قرینه در دو طرف شقیقه می شوند و زمانی متوجه کم پشتی می شوند که فولیکول مو در اثر فشار و کشش مزمن دچار فیروز شده و قابل برگشت نیست.

 

برخی افراد موهای پشت سرشان را خیلی بالا می کشند و از زیر موها را محکم می بندند. این افراد در ناحیه پس سر دچار کم پشتی و ریزش مو می شوند.

 

ریزش فقط در اثر بستن محکم مو با کش رخ می دهد یا شانه کردن محکم مو و استفاده از گیره های فلزی هم موثر است.
– ریزش موی کششی در اثر استفاده از هر وسیله محکمی برای بستن مو اتفاق می افتد و باید آن را جدی گرفت چون عارضه آن از بین رفتن دائمی پیاز مو است و در حد فاصل ۴ ماه تا یک سال نتیجه آن قابل مشاهده است. برخی از گیره ها و کلیپس ها وزن زیادی دارد و این وزن باعث ایجاد کشش و ریزش مو می شود.

 

گیره اگر سبک باشد و فقط مو را نگه دارد و مو داخل آنها تحت کشش نباشد، مشکل ساز نخواهد بود. بستن موها به حالت شل و بافت ساده و بدون کشش گزینه خوبی برای خانم های شاغل است. سایر روش ها مثل محکم شانه را داخل مو کشیدن یا سشوار مداوم هم باعث ریزش می شوند اما این ریزش ها قابل برگشت است.

 

خیلی از خانم ها برای بستن مو از کش استفاده می کنند. چه جنس کشی انتخاب کنیم که کمترین صدمه را به مو بزند؟
– بهترین وسیله برای بستن مو الیاف طبیعی است. هر چه کشی که برای بستن مو استفاده می شود خاصیت کشسانی بیشتری داشته باشد، اثر مضر آن بیشتر خواهد بود.

 

در کسانی که عادت دارند مو را در حالت کشش قرار دهند، تغییر نحوه بستن مو یا عوض کردن فرق سر می تواند جلوی ریزش دائمی مو را بگیرد؟

– این کار از ریزش جلوگیری نمی کند چون به هر حال نواحی جدید نیز درگیر می شوند اما احتمال صدمه دائمی از وقتی که فرد ماه ها یک مدل مو دارد، کمتر می شود.

 

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

درمان ریزش مو با طب سنتی و گیاهان دارویی

چه چیزی بهتر از گیاهان دارویی برای درمان ریزش مو مفید است؟ در این مقاله ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *