خانه / آرایشی و زیبایی / علت پیری زودرس پوست – قسمت دوم

علت پیری زودرس پوست – قسمت دوم

antiagingpage

در قسمت قبلی بحث ۶ علت اثر پیری زودرس پوست را بیان کردیم در این جا به ادامه همان بحث درباره علت پیری زودرس پوست – قسمت دوم می پردازیم .

۶- اثرات اشعه‌ی مضّر نور آفتاب

اثرات مضّر نور خورشید سبب از بین رفتن الیاف کلاژن در اعماق بافت پوستی می‌شود.هر چه افراد، بیش‌تر در معرض نور خورشید قرار داشته باشند، اثرات آن در دراز مدت روی پوست آن‌ها آشکارتر می‌شود.محل این اثرات در پوست، بیش‌تر در گوشه‌های چشم‌ها، دهان، پیشانی و در نهایت در چانه می‌باشد که در افرادی چون شکارچیان، کشاورزان و چوپان‌ها به وضوح دیده و آثار آن نمایان می‌باشد و پوست این افراد نمونه‌های بازر آثار مخّرب نور آفتاب است.

۷- لاغری ناگهانی و سریع به ویژه در خانم‌ها

لاغری ناگهانی به دو طریق می‌تواند سبب چین و افتادگی پوست شود. یکی این که در اثر لاغر شدن، در زیر پوست کاهش حجم به وجود می‌آید. یعنی با تحلیل رفتن بافت‌های زیر پوست فضایی خالی ایجاد شده و پوست حالت افتادگی پیدا می‌کند و چروک برمی‌ دارد.

از طرف دیگر چون هورمون زنانه‌ی استروژن در بافت چربی تجمع می‌یابد، چربی‌های زیرپوست محل تجمع استروژن می‌باشد. لذا کاهش چربی‌ها در زیر پوست در واقع به معنی کاهش هورمون استروژن است. هم‌چنین چون این هورمون در ساخته شدن کلاژن نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند، در نتیجه سبب کاهش ساخته شدن کلاژن می‌شود. بنابراین معضل به وجود آمده در اثر لاغری شدت می‌یابد. پس باید مواظب باشید تا کاهش وزن و ایجاد لاغری، شدید و ناگهانی نبوده و در حد متعادل باشد.

۸- استعمال خودسرانه‌ از فرآورده‌های کورتن‌دار

چون قوی‌ترین کرم‌های شیمیایی ضد چین و چروک، کرم‌های کورتن‌دار می‌باشند، باید حتماً توسط پزشک متخصص پوست تجویز شود و نحوه‌ی استعمال آن‌ها با توجه به خصوصیات و نوع پوست، و آن هم در شرایط خاص و در کوتاه مدت، معین شود. ولی متأسفانه به علت اثرات معجزه‌آسا و موقتی این گونه کرم و لوسیون‌ها، که هر گونه ناراحتی پوستی اعم از سوختگی، التهاب، خشکی و قرمزی را درمان و تسکین موقت داده و حالتی براق، شفاف و سفید به آن می‌‌دهند، باعث می‌شود که بعضی از افراد بیمار، فریب بخورند و از این عملکرد استقبال کنند و مرتبا ترغیب شوند تا خودسرانه مصرف آن را ادامه دهند.

این‌جاست که گروهی از افراد و موسسات آرایشی و زیبایی فرصت طلب وارد میدان شده و این گونه کرم‌ها را با کرم‌ها و مواد پایه‌ای دیگر مخلوط کرده و آن‌ها را با تغییر رنگ و افزودن اسانس به عنوان کرم‌های زیبایی و حتی تحت نام گیاهی، با قیمت‌های بسیار بالا در اختیار افراد جامعه قرارمی دهند و کسالتی هم به دل و وجدان خود راه نمی‌دهند، چون در این راه حرفه‌ای شده‌اند و …!

اما به طور یقین خودشان خوب می‌‌دانند که چه بی‌پروا، خیانتی عظیم روا می‌‌دارند! چون این کرم‌ها درست همانند مواد مخدر قوی و قدرتمندی بر بدن عمل می‌کنند که درد و ناراحتی را سریع و ضربتی رفع کرده و تسکین می‌‌دهند. ولی از طرف دیگر، بالاترین آسیب را بر پیکر انسان وارد می‌کنند و آن، ایجاد اعتیاد به مصرف است. این کرم‌ها (کورتن‌دار) نیز دست کمی از مواد مخدر ندارند، چون در نهایت با مصرف نامعقول و ناآگاهانه پوست را به زودی نازک، پرچین و چروک، قرمز و معیوب می‌کنند تا آن ‌جا که حتی تحمل سرما، گرما و مواد آرایش بهداشتی و شوینده‌هایی چون شامپو و صابون را از دست داده و سلامت و زیبایی آن تبدیل به چروکیدگی، برافروختگی، پیری زودرس و نازیبایی غیرقابل تحمل می‌شود.

با همه‌ی این اوصاف، همان‌طور که اعتیاد به مواد مخدر حتی مهلک‌ترین آن‌ها، با همه‌ی اضطراب و وحشتی که در شخص ایجاد می‌کند، جای بازگشت دارد و با اراده‌ی محکم و ایمانی راسخ می‌توان از چنگال هولناک آن رهایی یافت، رهایی از شر مصرف نابجای فرآورده‌های کورتن‌دار نیز امکان‌پذیر است که دو شرط را می‌طلبد:

اول- مراجعه‌ی بیمار به پزشک متخصص پوست تا تحت درمان او قرار بگیرد.

دوم- ایمان، اراده و حوصله‌ی زیاد بیمار، که در نهایت پاداش این صبر و تحمل، به دست‌آوردن مجدد سلامت و زیبایی پوست همراه با آرامش خاطر می‌باشد.

 

سایت ابانک : علت پیری زودرس پوست – قسمت دوم

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

پیاز باعث زیبایی پوست و مو می شود

  پیاز نه فقط برای درمان ریزش موها، بلکه برای رشد مجدد موهای ریخته شده ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *