خانه / آشپزی / طرز تهیه کوفته رژیمی

طرز تهیه کوفته رژیمی

1437165486-138805-1

مواد لازم برای تهیه کوفته رژیمی

موسیر و آبلیمو ………… به اندازه نیاز
نمك و فلفل ……………. به اندازه نیاز
جعفری خردشده ………. سه قاشق غذاخوری
زیره سبز ………………. نصف قاشق چایخوری
پیاز خردشده …………… نصف یک بزرگ یا یك عدد متوسط
روغن زیتون ……………. سه قاشق غذاخوری
بلغور ………………….. یك سوم پیمانه
آب …………………….. دو پیمانه
عدس …………………. یك سوم پیمانه
طرز تهیه کوفته رژیمی
ابتدا عدس را بشویید، با آب درون قابلمه بریزید و قابلمه را روی شعله بگذارید تا جوش بیاید. اگر روی آن كف كرد با قاشق بگیرید. شعله‌ آن را كم كنید، نمك بزنید و بگذارید ۳۰ دقیقه بپزد تا نرم شود. نگذارید تمام آب عدس بخار شود.
حالا بلغور را درون ظرف بریزید و به‌ آن نمك بزنید. سپس آن را درون قابلمه عدس بریزید. اگر آب كم است می‌توانید اضافه كنید. با هم مخلوط كنید و ۳۰ دقیقه دیگر بگذارید بپزد تا بلغور نرم شود و آب اضافی هم كم شود.
در همین حین روغن را درون یك ظرف بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید سپس پیاز را درون روغن بریزید و ۱۵ ـ ۱۰ دقیقه بگذارید تا طلایی شود. سپس زیره را درون ظرف ریخته و كمی تفت دهید.
وقتی عدس و بلغور پخته شد همه را درون ظرف بریزید و با هم مخلوط كنید.
همه مواد را درون یك كاسه بریزید. دستان خود را كمی خیس كنید و ۵ ـ ۳ دقیقه مواد را ورز دهید. اگر مواد به دستتان می‌چسبد كمی دست خود را خیس كنید و اگر مواد به نظرتان خشك شده كمی آب به آن اضافه كنید. جعفری را نیز به مخلوط اضافه كنید. نمك و فلفل آن را اندازه كنید. در نهایت مواد را به صورت كوفته به اندازه‌های دلخواه درون ظرف چیده و با جعفری غذای رژیمی خودرا تزیین كنید.
این غذا برای افرادی که رژیم لاغری گرفته اند بسیار مقوی و مفید است

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

44927_231-400x330

چطور سس تارتار درست کنیم

این سس با همین مقدار مواد اولیه طعم بسیار خوبی دارد و خوردن آن در ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *