خانه / آشپزی / طرز تهیه کاسرول گوشت و پنیر

طرز تهیه کاسرول گوشت و پنیر

 

  • فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روش کنید تا گرم شود.۱ قاشق روغن در یک تابه ریخته گرم که شد پیاز و فلفل دلمه را اضافه کرده حدود ۴ دقیقه طبخ نمایید . سیر را اضافه کرده ۱ دقیقه دیگر به طبخ ادامه دهید . گوجه ها را اضافه کرده.

 

 

کاسرول (Casserole) نوعی غذا و پیش غذا است که در ظرف های مخصوصی در داخل فر قرار گرفته و پخته می‌شود. در تهیه این غذا می توانید انواع مختلف مواد خوراکی را که دوست دارید بر طبق دستورالعمل های خودش آماده کنید و بپزید. در این مقاله طرز تهیه کاسرول گوشت و پاستا برای عاشقان غذاهای گوشتی آمده است.

مواد لازم:

روغن زیتون                     ۲ ق غ

پیاز سفید خرد شده         ۱ و نیم فنجانفلفل دلمه ریز خرد شده     ۱ فنجان

سیر خرد شده                 ۱ ق غ

پوره گوجه فرنگی           ۷۸۰ گرم

گوشت چرخ کرده گاو       ۶۰۰ گرم

نمک                           به مقدار لازم

قارچ حلقه شده            ۱۱۵ گرم

پاستا                         ۳۳۶ گرم

ذرت                          ۱ و نیم فنجان

زیتون سیاه خرد شده    ۴۲۰ گرم

پنیر چدار رنده شده      ۲۲۵ گرم

طرز تهیه کاسرول گوشت وپنیر :

فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روش کنید تا گرم شود.۱ قاشق روغن در یک تابه ریخته گرم که شد پیاز و فلفل دلمه را اضافه کرده حدود ۴ دقیقه طبخ نمایید . سیر را اضافه کرده ۱ دقیقه دیگر به طبخ ادامه دهید . گوجه ها را اضافه کرده.

 بعد ازین که به جوش آمد بگذارید ۱۰ دقیقه همینطور بجوشد سپس حرارت را کم کنید تا سس گرم بماند .در ظرفی دیگر ۱ قاشق رغن ریخته روی حرارت متوسط به بالا بگذارید و حدود ۲ دقیقه گوشت گاو را تفت دهید تا رویشان قهوه ای شود .

در حین پخت گوشت ها کمی نمک رویشان بپاشید . نیازی نیست داخل گوشت ها کاملا بپزید چون پخت کامل د ر فر انجام خواهد شد .گوشت را از روی حرارت برداشته به مخلوط گوجه فرنگی اضافه کنید .در همان تابه ای که گوشت گاو را تفت دهید.

قارچ را در روغن باقیمانده داخل ظرف تفت داده به مخلوط گوجه فرنگی اضافه کنید .پاستا را با ۲ لیتر آب جوش و ۱ ق غ نمک حدود ۴-۵ دقیقه بپزید تا کمی نرم شود.پاستا را داخل ظرف مورد نظر ریخته با سس گوجه به همراه ذرت ، زیتون و دو سوم از پنیر مخلوط نمایید و مابقی پنیر را رویش بپاشید و به مدت ۳۰ دقیقه در فر بگذارید بپزد .

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه پودینگ شکلات نعنا

  شیر را در یک ماهی تابه گود کوچک و روی حرارت متوسط رو به ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *