خانه / آشپزی / طرز تهیه پیتزا دریایی

طرز تهیه پیتزا دریایی

food_56

مواد لازم برای تهیه پیتزا دریایی

کنسرو کیلکا : ۱عدد

پنیر پیتزا: صد و پنجاه گرم

زیتون سیاه یا سبز : دو تا سه  عدد ( بدون هسته)

میگو : ۳ چهارم لیوان

نمک و فلفل:به اندازه نیاز

پودر جعفری : ۱قاشق چای خوری

پودر ارگانو : ۱ قاشق چای خوری

سیرله شده: ۱ حبه

رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق مرباخوری

پوره گوجه فرنگی: صد و بیست گرم

روغن مایع :۲  قاشق سوپ خوری

شیر: ۱ سوم لیوان

نمک:نصف قاشق چای خوری

بیکینگ پودر: ۱ قاشق چای خوری
آرد: ۳ چهارم لیوان

طرز تهیه پیتزا دریایی

آرد، بیکینگ پودر و نمک را داخل کاسه ای ریخته ، شیر و روغن را اضافه می کنیم و به طور مرتب هم می زنیم. خمیر را ورز داده و بصورت توپ در می آوریم (اگر خمیر چسبنده بود کمی آرد اضافه می کنیم و اگر خیلی سفت بود شیر می افزاییم). روی خمیر پوشش کشیده و می گذاریم خمیر نیم ساعت بماند.

پوره گوجه فرنگی، رب گوجه، سبزی های معطر و سیر را در ماهی تابه کوچکی با هم مخلوط کرده، روی حرارت کم قرار می دهیم تا غلیظ شده و در ادامه بعد از سردشدن ، خمیر را در ظرفی با قطر ۳۰ سانتی متر پهن می کنیم. سس آماده شده را برش نازک داده و روی بقیه مواد چیده شده، کمی پودر ارگانو می پاشیم. فر را از ۲۰ دقیقه قبل در دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد روشن کرده، پیتزا را درون فر گذاشته تا زمانی که روی پنیر طلایی شود.

نکات تغذیه ای :

میگو یکی از لذیذترین غذاهای دریایی است. از نظر مقایسه ای نسبت به سایر غذاهایی که پروتئین زیادی دارند، نظیر گوشت ماهی و گروه ماکیان ، میگو کالری کمتری دارد. پروتئین موجوددر میگو کیفیت بالایی داشته و حاوی تمام اسیدآمینه های لازم جهت رشد می باشد.

پروتئین میگو همانند سایر جانوران دریایی به دلیل نداشتن بافت همبند به راحتی هضم می شود. برای گروههایی از مردم نظیر افراد مسن که در جویدن و هضم غذا مشکل دارند، غذای حاوی میگو گزینه مناسبی برای تأمین پروتئین روزانه آنها است. میگوها در کل دارای چربی کمی می باشند.

اسید های چرب امگا-۳ که از دسته اسدهای چرب غیر اشباع بوده و برای سلامتی مفید هستند، در میگوها به وفور یافت می شوند. این دسته از اسیدهای چرب می توانند در کاهش خطر بیماریهای قلبی مؤثر واقع شوند.اسیدهای چرب امگا-۳ همچنین اجزای ضروری برای غشای سلول مغز و بافت چشم است.

میگو منبع غنی از ویتامین های E,D,C,B۱۲,B۶,A و املاحی چون کلسیم، سدیم،روی، مس، آهن، پتاسیم، منگنز و منیزیم،فسفر،  و سلنیم می باشد .علاوه بر این کلسیم، روی، آهن، منیزیم و فسفر میگو نسبت به بقیه آبزیان زیاد تر می باشد است.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

44927_231-400x330

چطور سس تارتار درست کنیم

این سس با همین مقدار مواد اولیه طعم بسیار خوبی دارد و خوردن آن در ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *