خانه / آشپزی / طرز تهیه نان پنجره ای

طرز تهیه نان پنجره ای

fo1007

مواد لازم برای تهیه نان پنجره ای

خاک قند     مقداری

 روغن برای سرخ كردن      به اندازه نیاز

 گلاب      چهار تا پنج قاشق سوپ‌خوری

 پودر نشاسته      صد گرم

 تخم‌ مرغ      شش عدد

 آرد سفید گندم      صد گرم

طرز تهیه نان پنجره ای

۱. اول كاسه بلوری‌ای آماده کنیم و پودر نشاسته را دروه آن بریزید، بعد آهسته گلاب را به نشاسته اضافه كنید تا گلوله گلوله نشود.
۲. بعد از اینكه نشاسته به صورت خمیر درآمد، تخم‌مرغ‌ها را بشكنید و به آن اضاف کنیم و با قاشق، خوب مواد را با هم مخلوط كنید.
۳. آخرین ماده مورد نیاز این شیرینی آرد است؛ اول آن را خوب الك کنیم ، بعد به مواد افزوده و هم بزنید. به این ترتیب مایه شیرینی آماده می‌شود.
۴. با توجه به اینكه این شیرینی برای پخت به روغن زیادی نیاز دارد ، كاسه فلزی گودی در اندازه متوسط آماده کنیم و از روغن پر كنید، بعد روی شعله اجاق گاز بگزاریم تا داغ شود.
۵. بعد از اینكه روغن داغ شد، قالب مخصوص شیرینی‌پزی را داخل روغن داغ بگزاریم تا آن هم داغ شود. بعد دسته قالب را گرفته و آن را در مایه به اندازه‌ای فرو كنید كه مایه تنها تا یك میلی‌متر مانده به لبه قالب را دربر بگیرد؛ بعد از آن، بلافاصله قالب را داخل روغن داغ روی شعله ملایم بگزاریم  و به محض اینكه شیرینی خودش را گرفت، قالب را كمی تكان دهید تا به‌راحتی جدا شود و در روغن سرخ شود. بقیه مایه را نیز با قالب‌های مختلف برداشته و سرخ كنید.
۶. بعد از اینكه شیرینی‌ها آماده شد، آنها را در ظرف مورد نظر بچینید و خاك قند را روی آن بپاشید.

نكته: بعضی از خانم ها به جای آنكه خاك قند را به تنهایی روی شیرینی بپاشند، آن را با کمی هل كوبیده  و مغز پسته آسیاب شده قاطی می کنند  كرده و روی نان پنجره‌ای می‌ریزند.

این شیرینی یکی از قدیمیترین شیرینی های ایرانی است که برای شب یلدا خیلی پخته می شود

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه کاسرول گوشت و پنیر

  فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روش کنید تا گرم شود.۱ قاشق روغن ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *