خانه / آشپزی / ترشی و مربا / طرز تهیه مربای زرشک

طرز تهیه مربای زرشک

f31f13نام زرشک رو که میشنویم یاد زرشک پلو معروف می افتیم ولی شاید کمتر کسی مربای این میوه رو دیده باشه.ما در ادامه مطلب زیر طرز تهیه مربای زرشک رو برای شما کاربران عزیز آموزش داده ایم.

مواد لازم:

زرشک قرمز تازه: یک کیلوگرم

شکر: ۱۲۰۰ گرم

وانیل: یک‌دوم قاشق چای‌خوری

جوهرلیمو: ‌یک قاشق چای‌خوری

آب ولرم: حدود یک لیتر

روش تهیه:

۱ – زرشک را پاک کنید و خوب بشویید. داخل ظرف مناسبی بریزید و ظرف را با آب کاملا سرد پر کنید طوری که روی زرشک‌ها را بپوشاند. زرشک‌ها را ۲ تا ۳ ساعت در آب خیس کنید تا گرد و خاک روی دانه‌ها کاملا ته‌نشین شود.

۲ – زرشک‌ها را آبکش کنید، به آرامی شست‌و‌شو دهید و ۲۰۰ گرم از شکر را لابه‌لای آنها بپاشید و به مدت ۵-۶ ساعت و حتی بهتر است یک روز داخل یخچال قرار دهید تا هم آب بیندازد و هم مزه‌دار شود.

۳ – باقیمانده شکر را آسیاب کنید تا نرم شود بعد با یک لیتر آب ولرم و آب حاصل از زرشک و شکر مخلوط کنید، داخل قابلمه لعابی بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا شربت بجوشد. در آخر می‌توانید جوهرلیمو اضافه کنید. زرشک زود می‌سوزد پس دقت داشته باشید که شعله ملایم باشد.

۴ – زرشک را داخل شربت بریزید، دقت کنید اصلا مربا را هم نزنید. هر از گاهی دسته قابلمه را بگیرید و با حرکت دادن آن،‌ مواد را مخلوط کنید. اواخر طبخ وانیل را اضافه کنید.

۵ – کف روی مربا را با یک قاشق استیل بردارید. به محض قوام آمدن مربا، حرارت را خاموش کنید. اجازه دهید مربا، با در باز در مجاورت هوا قرار گیرد تا خنک شود و بعد داخل ظرف مورد نظرتان بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

نکته:

یکی از شایع‌ترین علل شکرک زدن مربا، جوشیدن بیش از حد آن است. البته اگر به اندازه کافی حرارت ندیده و نجوشیده باشد امکان کپک زدن خواهد داشت پس به زمان جوشیدن مربا کاملا دقت کنید.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه ترشی انبه زعفرانی

      این ترشی بندری در جنوب ایران خیلی محبوبه و در استان های ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *