خانه / آشپزی / طرز تهیه شیرینی ناپلئونی شکلاتی

طرز تهیه شیرینی ناپلئونی شکلاتی

shirininapelonishokolati

مواد لازم برای تهیه شیرینی ناپلئونی شکلاتی

شکلات چیپسی نیم پیمانه

آرد نیم پیمانه

شكر یک پیمانه

وانیل و نمک از هر کدام نصف قاشق مرباخوری

شیر دو و نیم پیمانه

زرده تخم‌مرغ پنج عدد

خمیر فیلو به اندازه نیاز

كره آب‌ شده نیم پیمانه

پودر كاكائو و پودر قند به اندازه نیاز

طرز تهیه شیرینی ناپلئونی شکلاتی

سطح یک برگ از خمیر فیلو   را با برس كره آب شده زده و تا ۴ لایه این کار را ادامه میدهیم . بعد خمیر را به صورت مربع‌های ده سانتی‌متری می‌بریم.هر تعداد که مربع های ده سانتیمتری داشتید یکچهارم آن را پودر كاكائو بپاشید و با پودر قند تزیین کنید تا در آخر برای لایه رویی شیرینی ناپلئونی شکلاتی استفاده شود.در صورتی که تمایل دارید روی شیرینی ناپلئونی شما با خامه یا خامه شکلاتی تزئین شود اسن کار لازم نمیباشد.

خمیر‌ها را با احتیاط در سینی فری که قبلا با حرارت ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد گرم شده میگذاریم و به مدت ۷ دقیقه در فر قرار داده تا سطح آنها طلایی شود.

برای آماده نمودن کرم شیرینی ناپلئونی شکلاتی در مرحله نخست دو پیمانه شیر، وانیل و نمك را روی حرارت قرار می‌دهیم تا داغ شود، زرده‌ها را با شكر آنقدر می‌زنیم تا رنگ آن سفید و مثل كرم غلیظ شود. آرد را هم در باقیمانده شیر حل كرده و همراه زرده‌ها به شیر اضافه می‌كنیم. كرم را روی حرارت ملایم آنقدر هم بزنید تا غلیظ شود. ظرف را از روی حرارت برداشته و شكلات را افزوده و مخلوط می‌كنیم تا شكلات ذوب شود.

در صورتی که مایل نبودید از کرم استفاده نمایید می توانید از خامه فرم گرفته شکلاتی به جای کرم استفاده کنید.

برای درست كردن هر شیرینی لابه لای ۳ عدد خمیر كرم شكلاتی بمالیم و برای لایه رویی از خمیری که قبلا توسط شکلات و پودر قند تزیین شده استفاده می‌كنیم.

شیرینی ناپلئونی شکلاتی آماده شده را در ظرف بسته برای مدت حداقل شصت دقیقه در یخچال قرار دهیم تا سرد شود و بعد میل نمایید.

امیدواریم خوشمزه درست کرده باشید

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه کاسرول گوشت و پنیر

  فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روش کنید تا گرم شود.۱ قاشق روغن ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *