خانه / آشپزی / طرز تهیه سمبوسه رژیمی خیلی خوشمزه

طرز تهیه سمبوسه رژیمی خیلی خوشمزه

4

مواد لازم برای تهیه سمبوسه رژیمی

روغن برای سرخ کردن

نمک و فلفل : به به اندازه نیاز

روغن : نیم قاشق مرباخوری

زنیان : ۱ قاشق مرباخوری

شکر : ۱ قاشق مرباخوری

آب لیمو : دو قاشق مرباخوری

فلفل سبز ریز خرد شده : دو عدد

برنج نیمه پخته : نیم پیمانه

لوبیا سبز آب پز و ریز خرد شده : نیم پیمانه

نخودسبز آب پز و له شده : نیم پیمانه
آرد : ۱ پیمانه

طرز تهیه سمبوسه رژیمی

آرد را با کمی آب ولرم مخلوط کنید تا خمیر نرمی درست شود. خمیر را به مدت ربع ساعت کنار بگذارید.

در ماهیتابه ای، یک قاشق مرباخوری روغن بریزید و دانه های زنیان را در آن تفت دهید، سپس لوبیا سبز و نخود را اضافه کنید و کمی تفت دهید.

در این مرحله آب لیمو، شکر، فلفل سبز، نمک و فلفل و برنج را نیز اضافه کنید و به مدت ۳تا۴ دقیقه تفت دهید،سپس از روی حرارت بردارید و بگذارید کمی خنک شود.

با کمی آرد و آب، مایه ای به غلظت خامه برای چسباندن لبه های خمیر تهیه کنید و کنار بگذارید.سپس از خمیر به دست آمده، ۸تا ۱۰ نان گرد و نازک تهیه کنید.

اگر دوست داشتید هر کدام از نان ها را به صورت قیف تا کنید در انتهای آن کمی مایه بریزید و تا بزنید، داخل آن را با مواد پر کنید و لبه آن را ببندید بعد آن را در روغن داغ سرخ و با سس دلخواه سرو نمایید .

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

44927_231-400x330

چطور سس تارتار درست کنیم

این سس با همین مقدار مواد اولیه طعم بسیار خوبی دارد و خوردن آن در ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *