خانه / آشپزی / طرز تهیه ته‌ چین کوفته قلقلی

طرز تهیه ته‌ چین کوفته قلقلی

 

  • گوشت چرخ کرده، پیاز، جعفری، آرد سوخاری، نمک، فلفل، زیره و ادویه را در ظرفی ریخته و خوب ورز می‌دهیم تا کاملا یکدست شوند. از مایه‌ی به دست آمده گلوله‌هایی به قطر تقریبی ۳ سانتیمتر آماده می‌کنیم و آنها را در آرد می‌غلتانیم.

 

امروز تصمیم داریم شما را با روش تهیه‌ی یکی از انواع ته‌چین آشنا کنیم. برای آشنایی با مواد اولیه و شیوه‌ی پخت این ته‌چین شیک و مجلسی، با ما همراه باشید.

 

مواد لازم:

گوشت چرخ کرده: نیم کیلو
پیاز رنده شده: ۱ عدد متوسط
جعفری خرد شده: نصف پیمانه
آرد سوخاری: یک چهارم پیمانه
ادویه: ۱ قاشق چایخوری
زیره: ۱ قاشق چایخوری
نمک: ۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه: نصف قاشق چایخوری
روغن: ۲ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی رنده شده: ۲ عدد متوسط
رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری
آرد: به میزان لازم

مواد لازم برای پخت برنج:

برنج: ۳ پیمانه
روغن: ۲ قاشق غذاخوری
کره: ۲ قاشق غذاخوری
رشته فرنگی: نصف چیمانه
آب: سه و نیم پیمانه
نمک: ۳ قاشق چایخوری

طرز تهیه:

گوشت چرخ کرده، پیاز، جعفری، آرد سوخاری، نمک، فلفل، زیره و ادویه را در ظرفی ریخته و خوب ورز می‌دهیم تا کاملا یکدست شوند. از مایه‌ی به دست آمده گلوله‌هایی به قطر تقریبی ۳ سانتیمتر آماده می‌کنیم و آنها را در آرد می‌غلتانیم.

روغن را در ظرفی ریخته و روی حرارت قرار می‌دهیم. کوفته قلقلی‌ها را داخل روغن سرخ می‌کنیم. وقتی کوفته‌ها سرخ شدند، آنها را در ظرفی جداگانه قرار می‌دهیم. در همان ظرفی که روی حرارت است و کمی روغن دارد، رب گوجه را ریخته و کمی تفت می‌دهیم سپس گوجه فرنگی رنده شده را به همراه کمی آب، به آن می‌افزاییم. وقتی سس کمی غلیظ شد، کوفته‌های سرخ شده را داخل آن می‌ریزیم. کوفته‌ها را به همراه سس حدود ۱۵ دقیقه روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم.

برنج را می‌شوییم. ظرف مناسبی را روی حرارت قرار داده و کره و روغن را داخل آن می‌ریزیم. پس از داغ شدن روغن، رشته فرنگی را داخل آن می‌ریزیم و تفت می‌دهیم. حالا نوبت برنج است، برنج را به همراه آب و نمک، به مخلوط بالا اضافه می‌کنیم.

پس از کشیده شدن آب برنج، وقتی که برنج تقریبا پخته شده و کمی آب دارد، کف قابلمه یا قالب کیک، کوفته قلقلی‌ها را می‌چینیم سپس برنج را روی کوفته‌ها می‌ریزیم.

در ظرف یا قالب را قرار داده و روی حرارت کم می‌گذاریم تا برنج دم بکشد. قالب نباید زیاد روی حرارت قرار گیرد زیرا کوفته‌ها سفت شده و به اصطلاح، ته می‌گیرند. وقتی برنج دم کشید، ته چین را در ظرف مناسبی برمی‌گردانیم و به دلخواه، تزیین می‌کنیم.

 

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه کاسرول گوشت و پنیر

  فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روش کنید تا گرم شود.۱ قاشق روغن ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *