خانه / آشپزی / ترشی و مربا / طرز تهیه ترشی انبه

طرز تهیه ترشی انبه

53434c75843333c07f1b53ce2ff8fc9cانبه یکی از میوه های گرمسیری است که ترشی آن بسیار خوش طعم میباشد وطرفداران زیادی دارد در متن زیر طرز تهیه ترشی انبه را برای شما آموزش داده ایم.

ین ترشی بسیار ساده و آسان است مشروط بر اینکه به دو نکته حساس آن توجه داشته باشیم : استفاده از ادویه معطر و بسیار نرم ، شاید در گذشته تهیه ادویه با وسایل آن زمان مشکل بود ولی امروز با در دست داشتن ماشین های برقی که به آسیاب قهوه معروف است نرم ترین ادویه را می توان تهیه کرد و نکته دیگر داشتن ذائقه حساس است که باید ترشی،شیرینی و عطر و بوی ترشی را خوب تشخیص داد چون به هیچ وجه نمی توان حد دقیقی برای سرکه یا ادویه معلوم کرد.

یک سرکه ممکن است بسیار ترش باشد و دیگر آبکی و کم ترشی و یا ادویه آماده را تهیه نمود که آن هم به طور دقیق تشخیص نمی توان داد که تا چه حد معطر است در هر حال امید است با دقت و توجه بتوان این ترشی را آماده نمود.

طرز تهیه

انبه کاملا رسیده را انتخاب کرده پوست می کنیم و از هسته جدا نموده گوشت آن را به شکل پوره نرم می نمائیم مقداری سرکه کم کم در آن ریخته هم می زنیم و می چشیم که زیاد ترش نشود و غلظت آن به اندازه ماست شود.

ترشی را در ظرف لعابی ریخته روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا آهسته بجوشد و کمی غلیظ شود یک قاشق سوپخوری رب گوجه فرنگی در آن می ریزیم و مخلوط می کنیم بعد یک قاشق خردل در آن ریخته کمی زعفران حل شده در آبجوش و کمی نمک و شکر و قدری جوز هندی کوبیده نرم و دارچین و فلفل قرمز تند و هل کوبیده که همه آن ها باید در نهایت نرمی باشد در ترشی می ریزیم هم می زنیم ، می چشیم این ترشی باید شیرین باشد و بسیار معطر گردد.

تندی آن بستگی به آن دارد که تا چه حد می خواهیم تند باشد ، معمولا ترشی انبه را تند تر از سایر ترشی ها می کنند.

می شود یکی دو عدد انبه کمی سفت را پوست کنده ، خرد نمود و با ترشی چند جوش داده بعد از سرد شدن ترشی انبه را در شیشه دردار ریخته در جای خنک نگهداری کرد.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه ترشی انبه زعفرانی

      این ترشی بندری در جنوب ایران خیلی محبوبه و در استان های ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *