خانه / آشپزی / طرز تهیه اسموتی موز و بادام

طرز تهیه اسموتی موز و بادام

1421976360اگر صبحانه مقوی وسالم میخواهید اسموتی موز وبادام بهترین گزینه ای است که پیش رو دارید .با ادامه مطلب زیر همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه اسموتی موز و بادام

  •  موز یک عدد
  • شیر بادام (اگر بلد نبودید یا در دسترس نداشتید از شیر معمولی هم میتونید استفاده کنید) یک فنجان
  • بادام  سه قاشق غذاخوری
  • کره بادام زمینی ۱ قاشق غذاخوری
  • ماست خامه ای دو قاشق غذا خوری
  • وانیل اگر مایع در دسترستون هست نصف قاشق چایخوری. اگر پودری هست یک قاشق چایخوری
  • عسل یکی دو قاشق در صورت تمایل

طرز تهیه شیر بادام

قبل از هرچیز باید شیر بادام رو تهیه کنید و اون به این صورته که باید یک پیمانه مغز بادام (درختی) رو که خام هم هست پوست بکنید ( میتونید اون رو در آب جوش بریزید و بعد یک دقیقه که خارج کردید پوستش رو جدا کنید). بادام ها باید از قبل هم خیس خورده باشن. بعد با یک پیمانه آب سرد میریزیم توی میکسر و با دور تند برای دو سه دقیقه کاملا صاف و یکدستش میکنیم. مایع سفیدی حاصل میشه که همون شیر بادامه و پر از خاصیت. شاید در مطلبی جدا گانه بعد ها بهش بپردازم. در هر صورت از این نوشیدنی میشه استفاده های زیادی کرد و یا به تنهایی به عنوان یک نوشیدنی مقوی شیر بادام رو مصرف کرد. اگر هرچی در میکسر تلاش کردی دونه هاش کاملا از بین نرفت و از اینکه لای دندون یا روی گلوتون میومد ناراضی بودید میتونید از یک تنظیف هم ردش کنید تا مایع کاملا نرم و یکدستی داشته باشید.

طرز تهیه اسموتی موز و بادام

برای تهیه این اسموتی همونطور که در مواد لازم اومده مواد رو باهم در میکسر بریزید و اونقدر بزنید تا کاملا یک دست بشه. یک مایع کاملا غلیظ و خنک و خوشمزه بدست میاد که واقعا هم مقویه. اگر دوست داشتید میتونید یکی دو قاشق عسل هم به مواد اضافه کنید تا شیرینیش تکمیل بشه.

این نوشیدنی بسیار مقوی هست و میتونه یک صبحانه کامل باشه. البته به عنوان عصرانه هم میتونه در نظر گرفته بشه به شرطی که قبل یا بعدش فعالیت خوبی داشته باشید.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه کاسرول گوشت و پنیر

  فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روش کنید تا گرم شود.۱ قاشق روغن ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *