خانه / سبک زندگی / شیوه پرورش و نگهداری گل حسن یوسف در آپارتمان

شیوه پرورش و نگهداری گل حسن یوسف در آپارتمان

1469358922820107295

 

اگر در آپارتمان زندگی می کنید و علافه خاص به پرورش گل و گیاه دارید در این جا به آموزش شیوه پرورش و نگهداری گل حسن یوسف در آپارتمان می پردازیم .

حسن یوسف به نور زیاد، گرمای زیاد، آبیاری فراوان، رطوبت هوای ۵۰ تا ۷۰ درصد و خاک قلیایی احتیاج دارد.« آبیاری حسن یوسف به دلیل این که در معرض تابش نور خورشید است معمولا یک روز در میان صورت گرفته ولی اگر حسن یوسف در محلی که نور کم دارد و یا زیاد گرم نیست،باشد هفته ای دو بارآبیاری کافی است».

کود مورد نیاز حسن یوسف را می توان به میزان، ۳ گرم در لیتر، هر دو هفته یکبار، از فروردین تا مهر ماه، مورد استفاده قرار داد و مخلوطی از خاک باغچه، خاکبرگ و ماسه، خاک مناسب رشد این گیاه است.

گیاه حسن یوسف با دو روش قلمه زدن مستقیم و ریشه دهی در آب ، تکثیر می شود. از اواسط تابستان تا اواخر پاییز ، قلمه های انتهایی ساقه را به اندازه ۵ تا ۸ سانتیمتر ، به آرامی جدا نموده وسعی کنید ساقه های نازک و گوشتی قلمه را فشار ندهید.

می توان برای تسریع در امر ریشه زایی از پودر هورمون ریشه زایی استفاده کرد، اگرچه خیلی هم لازم نیست. سپس قلمه ها را در گلدانی با قطر دهانه ۹ سانتیمتر، حاوی کمپوست گلدانی قرار دهید که دمای ۱۸ تا ۲۰ درجه سانتیگراد و نور مناسب داشته باشد.مراقب باشید که هرگز خاک گلدان خشک نشود.

قلمه ها را بعد از ۱۰ تا ۱۴ روز در معرض تابش مستقیم خورشید قرار دهید. زمانی که قلمه ها ریشه داد آنها را بیرون آورده و در گلدانی با قطر دهانه ۹ سانتیمتر حاوی کمپوست با پایه پیت قرا دهید. باید دقت کنید که ریشه ها شکسته یا کنده نشود.

این گیاه گرچه دائمی است ولی هنگام فصول سرد اگر خارج از گلخانه یا آپارتمان نگه داری شوند از بین خواهند رفت.

 

شیوه پرورش و نگهداری گل حسن یوسف 

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

شستن لباس نوزاد را بلد باشیم

    برای پاک کردن لکه های ناشی از ریختن شیر مادر،شیرخشک،لکه های غذا و ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *