خانه / آرایشی و زیبایی / شیوه های کوچک کردن منافذ باز پوست

شیوه های کوچک کردن منافذ باز پوست

ar4-4545

 

پوست شما هم منافذ باز دارد و زیبایی چهره شما را گرفته است در این جا به شیوه های کوچک کردن منافذ باز پوست می پردازیم .

بطور مکرر لایه برداری کنید

بطور منظم از ترکیبی شامل لایه بردارهای فیزیکی (مانند اسکراب‌های صورت) و لایه بردارهای شیمیایی (مانند سرم گلیکولیک بدون الکل) استفاده کنید. رنه رولو، متخصص مراقبت از پوست معروف می‌گوید که این کار به از بین بردن سلول‌های سطحی خشک کمک می‌کند بنابراین سوراخ‌های منافذ شما عمیق نخواهند شد که باعث می‌شود کوچکتر بنظر برسند. یک مزیت دیگر این است که لایه بردارهای شیمیایی می‌توانند وارد منافذ شده و به پاکسازی آنها کمک کنند.

صورتتان را تمیز نگه دارید

متخصص پوست، دکتر کاویتا ماریوالا می‌گوید این بدان معناست که دوبار در روز با یک پاک کننده‌ی با PH متعادل، صورتتان را تمیز کنید. می‌توانید برای این کار از برس‌های پاک کننده‌ی صورت استفاده کنید.

ضد آفتاب بزنید

قرارگیری در معرض اشعه‌های UVA و UVB باعث آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد می‌شود که تولید سلول را کند می‌کند. شاون سولومون، متخصص مراقبت از پوست پیراپزشکی و مالکThornhill Skin Careمی‌گوید: تولید آهسته‌ی سلول، پوستتان را وادار می‌کند که سخت‌تر کار کند. در عوض، استراتوم کورنیوم (بالاترین لایه‌ی پوست) بتدریج ضخیم‌تر می‌شود و این باعث می‌شود که منافذ، بزرگ و قرمز بنظر برسند.

از محصولات بر پایه‌ی رتینول استفاده کنید

دکتر دبرا جالیمن، متخصص پوست در شهر نیویورک و نویسنده «قوانین پوست» می‌گوید: آنها بوسیله‌ی کاهش انسجام سلول‌های اپیدرمی‌ تاثیر می‌گذارند، بنابراین تمام مواد زائد داخل منافذ از بین می‌روند.

بخور دهید

سیسیلیا وانگ، یک متخصص مراقبت از پوست و مالک Cecilia Wang Skincare پیشنهاد می‌کند که با یک بخور گیاهی صورت، منافذ پوستتان را باز کنید و مواد زائد، چربی و سایر ناخالصی‌ها را از بین ببرید. برای اینکار، آب داغ، گلبرگ‌های تازه‌ی گل رز، اسطوخودوس، بنفشه، رزماری، ریحان و نعناع را در یک کاسه‌ی بزرگ با هم مخلوط کنید. روی کاسه را بمدت ۵ دقیقه با یک حوله بپوشانید، سپس حوله را بردارید و صورتتان را به آرامی‌بالای بخار ببرید. بوی معطر آن را استنشاق کنید و بمدت ۱۰تا ۱۵ دقیقه زیر حوله بمانید. این کار به بخار امکان می‌دهد که همزمان با پاکسازی منافذ، اکسیژن و رطوبت را به پوستتان برساند. پس از آن صورتتان را با آب ولرم بشویید و به آرامی‌ با حوله خشک کنید.

مطلب مرتبط:  از لوازم آرایشی تاریخ گذشته استفاده نکنید

به اسپا بروید

ماریا ریانا، متخصص مراقبت از پوست در اسپای White Tea در نیویورک می‌گوید: یکی از متداول‌ترین درمان‌های حرفه‌ای برای داشتن پوستی جوان و شاداب با منافذ ریز، «میکرو درم ابریژن» است. این روش از طریق لایه برداری بیرونی‌ترین لایه‌ی پوست، پاک کردن دانه‌های سر سیاه و استفاده از مکش برای بیرون کشیدن موثر آلودگی باقی مانده و چربی سفت شده از منافذ عمل می‌کند. هنگامیکه چربی به دام افتاده بیرون می‌آید، منافذ به شکل طبیعی (کوچکتر)شان بر می‌گردند، زیرا چیزی در داخلشان وجود ندارد که آنها را بزرگ کند.

این روش، تولید کلاژن را نیر افزایش داده و قابلیت ارتجاعی پوست را بیشتر می‌کند که برای کوچک نگه داشتن منافذ ضروری است. سایر درمان‌هایی که در این سالن‌ها ارائه می‌شود، مانند بازسازی با لیزر و لایه بردارهای شیمیایی سبک نیز می‌توانند منافذ باقی مانده را خالی کرده و آنها را سفت کنند.

بعد از ورزش صورتتان را تمیز کنید

دکتر مایکل لین، متخصص پوست ساکن نیویورک می‌گوید که این کار، مانع مسدود شدن منافذ توسط عرق می‌شود. دستمال‌های پاک کننده‌ای که با پاک کننده‌های ملایم و اسید سالیسیلیک مرطوب شده‌اند را در ساک باشگاهتان بگذارید تا تمیز کردن صورتتان راحت تر شود.

با کمترین هزینه ها پوستی زیبا و جذاب داشته باشید .

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

پیاز باعث زیبایی پوست و مو می شود

  پیاز نه فقط برای درمان ریزش موها، بلکه برای رشد مجدد موهای ریخته شده ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *