خانه / آرایشی و زیبایی / شیوه های کاهش چربی پوست صورت

شیوه های کاهش چربی پوست صورت

ar4-2490

اگر جز کسانی هستید که پوست صورتتان چرب است و هنگام آرایش کردن همیشه با مشکل مواجه هستید در این مطلب شما را آشنا می کنیم با شیوه های کاهش چربی پوست صورت .

یك آكادمی امریكایی در زمینه پوست مدعی است كه نحوه و شكل خاص خوابیدن در شب منجر به پیدایش خطوطی در صورت می شود كه به آن خطوط خواب می گویند. چروكهایی كه در سطح پوست ترسیم شده و زمانیكه از خواب بیدارمی شوید از بین نمی رود. خوابیدن بر پهلو چروكهای روی گونه و چانه را افزایش می دهد. و خوابیدن بر شكم باعث چروك روی پیشانی می شود. بنابر این به منظور كاهش چروك ها بهتر است بر روی پشت بخوابید.
ماهی بیشتری بخورید به خصوص ماهی قزل آلاماهی ها به خصوص ماهی قزل آلا سرشار از پروتئین است . یكی از مواد اصلی ساختمانی برای پوست.همچنین ماهی ها منبعی ضروری و سرشار از اسید چرب امگا ۳ می باشد . این اسید چرب باعث پروردن پوست و جوانی و شادابی آن می گردد. و چروك های پوست را كاهش می دهد.
برای مطالعه چشمان خود را ریز نكنید! بلكه از عینك مطالعه استفاده كنید.
حركت های تكرار شونده ماهیچه های صورت -مثل همین ریز كردن چشم هنگام مطالعه برای بهتر دیدن- باعث خسته كردن ماهیچه ها ی صورت و در نتیجه پیدا شدن شیارهایی در سطح زیر پو ست می گردد. این شیار ها سرانجام تبدیل به چین و چروك می شود. بنابراین چشمان خود را گشاده نگه دارید. و اگر نیاز به عینك مطالعه دارید حتما از آن استفاده كنید. و به منظور محافظت پوست دور چشم از آسیب های نور خورشید از عینك آفتابی استفاده كنید.
از اسیدهای آلفا- هیدروكسی بر روی پوست استفاده كنید. این اسیدهای طبیعی سلولهای پوستی مرده سطحی را می زداید و باعث كاهش خطوط و چروك های سطحی پوست صورت می شود به خصوص چروكها و خطوط دور چشم. شواهد جدید نشان میدهد كه استفاده از این ماده با غلظت بالا تولید كلاژن را تحریك می كند.
صورت خود را بیش از اندازه نشویید.طبق نظر متخصصان پوست دانشگاه پزشكی مریلند شستشوی صورت، پوست را از سدهای طبیعی مثل چربی ها و مرطوب كننده هایی كه مانع چروك پوست می شود پاك می كند. بنابراین مرتب صورت خود را نشویید چون این سد های طبیعی از بین می رود . اگر چنانچه صابون مورد استفاده شما دارای محافظ های پوستی و مرطوب كننده نباشد بهتر است به جای استفاده از صابون از پاك كننده های مخصوص صورت استفاده كنید.
ویتامین سی موضعی را امتحان كنید.
تحقیقات نشان می دهد كه ویتامین سی به تولید كلاژن كمك موثری می كند و از آسیب های ناشی از اشعه های ماورائ بنفش(UVA,UVB) ممانعت می كند. همچنین باعث اصلاح مشكلات رنگیزه ای پوست و بهبود ورم پوستی می گردد. اما مهم این است كه كدام نوع ویتامین سی استفاده شود. طبق مطالعات اسید آسكوربیك ال(l-ascorbic) برای رفع چروك های صورت بسیار موثر است.
به جای قهوه از كاكائو استفاده كنید.مطالعات ثبت شده در مجله تغذیه سال ۲۰۰۶ ثابت می كند كه كاكائو شامل مقدار زیادی از دو نوع فلاونول رژیمی با نام های كاتچین و اپی كاتچین-دو نوع آنتی اكسیدان- می باشد كه پوست را از آسیب های نوری محافظت می كند . و خون رسانی به سلول های پوست را بهبود می بخشد . همچنین آبررسانی به پوست راتحت تاثیر قرار می دهد و باعث می شود كه پوست لطیف تر و نرم تربه نظر آید.
سویا بخورید.تحقیقات نشان می دهد كه مصرف سویا باعث التیام آسیب های پوستی ناشی از نور خورشید می شود. یك مطالعه ثبت شده در مجله تغذیه اروپایی گزارش می دهد كه سویای تركیبی (كه مخلوطی از ویتامین ها، پروتئین ها و عصاره چای سفید ، دانه انگور و گوجه فرنگی را دارد) ساختمان پوست را بهبود می بخشد و بعد از ۶ ماه پوست محكم می شود .
مراقبت های پوستی خوب و صحیح را پیروی كنید. اگر شما واقعا می خواهید كه پوستتان جوان به نظر آید بهتر است موارد زیر را نیز رعایت كنید.ازنور خورشید اجتناب كنید.كرم ضد آفتاب استفاده كنید.سیگار نكشید. از مرطوب كننده ها استفاده كنید.

 

ابانک : شیوه های کاهش چربی پوست صورت

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

skin-wrinkles

با تغذیه سالم می شود چین و چروک پوست را درمان کرد

روغن زیتون، برای ماساژ دادن پوست شما فوق‌العاده‌ است. این روغن منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان‌ها ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *