خانه / آرایشی و زیبایی / شیوه های صحیح شامپو زدن

شیوه های صحیح شامپو زدن

download

می خواهیم به شما خانم هایی که موهای بلند دارید روش صحیح شامپو زدن را به صورت مرحله به مرحله بیان می کنیم .

شامپو زدن صحیح موها شامل مراحل زیر است:

گره‌گشایی‌ ‌از مو:

موی خود را با یك شانه دندانه درشت شانه كنید تا هیچ‌گونه گره‌ای روی آن نمانده باشد. حواستان باشد كه هرگز موی خود را در حالت خیس شانه نكنید، چون در این حالت نیروی بیشتری برای شانه كردن مصرف می‌كنید، بنابراین موی شما ممكن است بشكند.

 


آب‌كشی اولیه با آب ولرم:

در مرحله بعدی موهای خود را با آب ولرم و نیمه‌گرم آبكشی کنید. به این مرحله، آبكشی اولیه و یا پیش از شستشو گفته می‌شود كه برای زدودن گرد و غبار و به طور كلی آلودگی‌های قابل حل در آب انجام می‌شود. هرگز از آب داغ استفاده نكنید، چون موجب تردی و شكنندگی موهایتان خواهد شد.

 

پخش كردن شامپو در كف دست:

مقداری شامپو در كف دست خود بریزید و دست‌های خود را روی هم مالش دهید تا شامپو روی دست‌هایتان پخش شود. در واقع كف شامپو باید روی دست شما تشكیل شود. مقدار شامپو باید به‌ اندازه‌ای باشد كه كف آن تمام موهای شما را بپوشاند.

 

ماساژ دادن شامپو روی پوست‌سر با نوك انگشتان:

شامپو را روی همه جای سر پخش كرده و با نوك انگشتان تان به آرامی‌ شامپو را روی پوست‌سر و موهایتان ماساژ دهید. دقت كنید كه از ناخن‌ها استفاده نكنید و برای جلوگیری از گره خوردن و شكسته شدن مو این كار را به آرامی ‌و به صورت دایره‌ای انجام دهید.

 

آب‌كشی نهایی:

 

در این مرحله موی خود را به خوبی آبكشی نمایید تا هر گونه بقایای شامپو از لابه‌لای موی شما زدوده شود. باز هم تاكید می‌شود مو در حالت خیس نسبت به اصطكاك خیلی حساس است، بنابراین آن را در حالت خیس به سختی مالش ندهید.

همیشه در هنگام شامپو كردن موها پنج مرحله فوق را به یاد بیاورید تا تكرار این مراحل برای شما تبدیل به عادت شود.

 

شیوه های صحیح شامپو زدن

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

پیاز باعث زیبایی پوست و مو می شود

  پیاز نه فقط برای درمان ریزش موها، بلکه برای رشد مجدد موهای ریخته شده ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *