خانه / آرایشی و زیبایی / شیوه ماساژ صورت در 9 مرحله

شیوه ماساژ صورت در 9 مرحله

mahsho-m

در این پست شیوه ماساژ صورت در ۹ مرحله را برای شادابی پوست به شما بیان می کنیم .

برای ماساژ دادن دستانتان را از قبل به روغن نارگیل یا روغن زیتون آغشته کنید.

ماساژ باید در محیطی آرام صورت بگیرد. پیش از شروع ماساژ تلفن را از پریز خارج کنید، یک شمع معطرروشن کنید و روی یک صندلی راحت بنشینید. پخش موسیقی ملایم هم به بیشتر کردن تاثیر ماساژ کمک می کند.

قبل از شروع ماساژ حتماً  صورت خودرا تمیز کنید. به همه قسمتهای صورت خود و همچنین نوک انگشتانتان کرم ماساژ بمالید تا انگشتانتان بتوانند به راحتی روی پوست صورت حرکت کنند درطول مدت ماساژ می توانید از کرم بیشتری استفاده کنید.

حرکات انگشتان باید ملایم و منظم بوده به همه قسمت های صورت فشار یکسانی وارد شود. بهتر است از انگشت  حلقه و انگشت  وسط استفاده کنید و در حین ماساژ حرکات خودتان را با تنفستان هماهنگ کنید. ماساژ را با حرکات سریع تر آغاز کنید و کم کم سرعت آن را پایین بیاورید.

مرحله ۱٫ پیشانی- ماساژ را از وسط پیشانی شروع کنید و انگشتان خود را به آرامی در طول پیشانی حرکت دهید. شش بار به صورت دورانی این قسمت ها را ماساژ بدهید. کل این حرکات را سه بار تکرار کنید. درنهایت سه بار گودی شقیقه ها را به آرامی فشار دهید. به یاد داشته باشید این فشار باید آرام و لذت بخش باشد  نه محکم ودردناک.

مرحله ۲٫ بینی. انگشتانتان را در دو طرف بینی روی گودی چشم ها قرار داده به آرامی به سمت پایین بکشید. از دست چپ برای ماساژ قسمت راست بینی و از دست راست برای ماساژقسمت چپ بینی استفاده کنید. این حرکت را سه بار انجام دهید.

مرحله ۳٫ سوراخ های بینی. دستتان را روی سوراخ بینی قرار داده و از عقب به جلو به صورت دورانی حرکت دهید. این کار را ۶ بار انجام دهید.

مرحله ۴٫ دهان. دستتان را در طول لب پایین حرکت دهید و سعی کنید با حرکاتی به سمت بالا ، گوشه های دهان رابه سمت بالا ببرید. این کار را سه بار انجام دهید.

مرحله ۵٫ گونه ها- حرکات خود را از چانه آغاز کنید و به سمت نرمه گوش بروید به طوری که بیشترین  تمرکزتان روی  آرواره ها  باشد. سپس فاصله بین گوشه های دهان و گوش ها و همچنین فاصله بین سوراخ های بینی و شقیقه ها را ماساژ دهید. کل این حرکات را سه بار انجام دهید. حرکت خود را با وارد آوردن فشار ملایم بر روی شقیقه ها به پایان برسانید.

مرحله ۶٫ چشم ها – ابتدا گودی زیر ابروها را بفشارید و تا سه بشمارید. سپس انگشت ها را زیر پیشانی، دور و زیر چشم ها حرکت دهید و دوباره به نقطه اول برگردید. این  حرکت را سه بار انجام دهید و در آخرین حرکت انگشتها رادر طول پلک ها به آرامی حرکت داده و شقیقه ها را به آرامی بفشارید.

مرحله ۷٫ گردن – برای ماساژ گردن از کف دست های خود استفاده کنید. ماساژ را از استخوان ترقوه شروع کرده کم کم به سمت چانه بروید. دو دست خود را به صورت همزمان به کار نبرید بلکه با قرار دادن یک دست بر گردن دست دیگر را بردارید و حرکات منظمی ایجاد کنید. در شش حرکت به سمت چانه بروید و در شش حرکت به طرف استخوان ترقوه برگردید . همانطور که به سمت بالا می روید فشار دست خود رابیشتر کنید.

مرحله ۸٫ چانه- چانه را بین انگشت سبابه و انگشت وسط خود بگیرید و با حرکات قیچی مانند انگشتان خود را به آرامی در طول آرواره ها حرکت دهید. انگشت سبابه را خم کنید و در زیر آرواره ها قرار دهید. با استفاده از کناره های انگشت سبابه و شست فاصله بین چانه و گوش راست را ماساژ بدهید. همین کار را با دست چپ انجام دهید. کل این حرکات را شش بار تکرار کنید.

مرحله ۹٫ گوش ها. شست و انگشت سبابه  را به صورت مارپیچ به سمت بالا حرکت دهید و تا پنج بشمارید. سپس شست خود را روی آرواره ها حرکت دهید و تا جایی که می توانید به گوش ها و سپس نرمه گوش نزدیک کنید. این کار را سه بار تکرار کنید.

 

ابانک : شیوه ماساژ صورت در ۹ مرحله 

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

پیاز باعث زیبایی پوست و مو می شود

  پیاز نه فقط برای درمان ریزش موها، بلکه برای رشد مجدد موهای ریخته شده ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *