خانه / آشپزی / طرز تهیه کالباس مرغ خانگی با تصویر

طرز تهیه کالباس مرغ خانگی با تصویر

fo1200

کالباس هایی که در بازار موجود است را نمی توان بدانیم که از چه موادی درست شده است در نتیجه احتمال مسمومیت بسیار زیاد است بخوانید در این جا شیوه درست کردن کالباس مرغ در منزل با تصویر در ادامه مطلب .

مواد لازم :

 مرغ درشت  يك عدد
مغز نان ساندويچي خرد شده ۳قاشق غذا خوري
سير ۳ الي ۴ حبه درشت
نمك و فلفل سياه و فلفل قرمز به مقدار لازم
ساير ادويه ها در صورت تمايل
باقلا يامغز پسته ۱ قاشق غذا خوري
هويج قطعه قطعه شده و پخته ۱/۵ قاشق غذا خوري
سلو فون ۱متر

طرز تهيه :
پوست و چربي و استخوان را گرفته و گوشت آنرا با چرخ گوشت دو بار چرخ كنيد . مغز نان ساندويچي را خيس كرده و با نمك و ادويه و سير رنده شده ريز، به گوشت اضافه كنيد و خوب مخلوط كنيد .

يك سر سلو فون ( من از مارك لايه محافظ پيام استفاده ميكنم ) را روي ميز باز كنيد و گوشت را روي آن پهن كنيد و باقلا (يا پسته )و هويج را روي گوشت لايه لايه بريزيد و آخرين لايه را با گوشت بپوشانيد اين عمل صرفاً به خاطر اين است كه اطراف كالباس كاملاً گوشتي باشد . وجود باقلا و هويج فقط براي زيباكردن كالباس در برش است و مزه خاصي به آن نميدهد .

بعد به كمك دست سلوفون را روي گوشت برگردانيد و گوشت را رول كنيد و در ضمن رول كردن سعي كنيد حباب هوا در آن نماند و گوشت فشرده شود و دوسر آن به اندازه كافي جا براي گره زدن داشته باشد . سلوفون را سه دور اطراف گوشت بپيچيد و چون براحتي روي هم قرار ميگيرد به هيچ وجه ضمن پختن باز نميشود يكسر كالباس را با سيمهاي مخصوص بسته بندي محكم ببنديد و از سر ديگر با دست گوشت را فشرده كنيد تا كالباس مانند بادكنك شده و وقتي با انگشت به آن فشار ميدهيد سفت باشد سپس سر ديگر را هم با همان سيمها ببنديد .

ظرف بزرگي را انتخاب كنيد كه اگر كالباس را در آن بگذاريد به راحتي در كف آن قرار گيرد و آب در ظرف ريخته روي شعله قرار دهيد وقتي به جوش آمد كالباس را در آن قرار دهيد . نگته مهم اين است كه آب حدافل ۲ سانتي متر بالاي كالباس قرار گيرد تا چنانچه جوش رفت همه اطراف كالباس پخته شود . يك ساعت و نيم فرصت دهيد تا پخته شود .
بعد از اينكه پخته شد كالباس رادر يخچال گذاشته تا كاملاً سرد شود و بعد برش دهيد اگر كالباس را گرم برش دهيد خوب برش نمي خورد .
بهترين روش جايگزين سلوفون،  استفاده از روده گوسفند است كه متاسفانه دسترسي به آن مشكل ميباشد .

مراحل تهیه کالباس:

شیوه درست کردن کالباس مرغ در منزل با تصویر

fo1201

شیوه درست کردن کالباس مرغ در منزل با تصویر

fo1202

شیوه درست کردن کالباس مرغ در منزل با تصویر

fo1203

شیوه درست کردن کالباس مرغ در منزل با تصویر

fo1204

شیوه درست کردن کالباس مرغ در منزل با تصویر

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه کاسرول گوشت و پنیر

  فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روش کنید تا گرم شود.۱ قاشق روغن ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *