خانه / سبک زندگی / خانه داری / شیوه باز کردن گرفتگی سینک ظرفشویی

شیوه باز کردن گرفتگی سینک ظرفشویی

gereftegi-sink-11-150x150

خانم های خانه دار خیلی برای شما این مشکل پیش آمده که لوله های سینک ظرفشویی گیر می کند و کل آشپزخانه زیر آب می رود در این مطلب شیوه باز کردن گرفتگی سینک ظرفشویی را آموزش می دهیم .

۱

 

gereftegi-sink-11-150x150

خوب است که همیشه یک تلمبه کوچک دستی در خانه داشته باشید و برای اولین اقدام برای رفع گرفتگی از آن کمک بگیرید. اگر سینک شما دو لگنه است هنگام تلمبه زدن سوراخ لگن دیگر سینک را بگیرید که هوا از آنجا بیرون نزند.

۲

gereftegi-sink-2-150x150

مرحله بعدی استفاده از ترکیب جادویی جوش شیرین و سرکه سفید است. ابتدا ۳ قاشق جوش شیرین را در سوراخ سینک بریزید و سپس یک استکان سرکه روی آن بریزید. فقط مواظب باشید که صورتتان را دور بگیرید و از دستکش استفاده کنید.

۳

gereftegi-sink-3-150x150 (1)

راه بعدی استفاده از مایع های جرم گیر و لوله بازکنی است که در سوپرمارکت ها می توانید تهیه کنید. هنگام استفاده از آنها دستورالعمل روی آن را بخوانید ولی معمولا به این صورت است که باید صبر کنید که آب داخل لوله نباشد. سپس مایع را بریزید و یک ربع تا نیم ساعت صبر کنید و سپس با آب گرم فراوان بشویید.

۴

gereftegi-sink-4-150x150

یک راه قدیمی استفاده از پودر چنته است که معمولا در بقالی ها پیدا می شود. چنته را هم باید پس از خشک بودن لوله در سوراخ سینک بریزید و پس از زمانی که در دستورالعملش آمده با آب بشویید.

۵

gereftegi-sink-5-150x150

اگر این راه ها جواب نداد باید دست به کار شوید و لوله های زیر سینک را بررسی بکنید که گرفتگی از آنجا نباشد. البته در ابتدا نیاز نیست همه لوله ها را باز کنید. معمولا در انتهای لوله یک بخش تخم مرغی شکل یا نیم کره وجود دارد که آشغال ها در آن جمع می شوند. کافی است آنرا باز کنید و آنرا تمیز کنید. خوب است کسی که این کار را می کند کمی به کارهای فنی علاقه داشته باشد.

۶

gereftegi-sink-6-150x150

اگر باز هم جواب نگرفتید احتمالا گرفتگی لوله خیلی جدی است و باید از اسیدهای قوی و یا فنرهای تاسیساتی ها استفاده کنید. شماره لوله بازکن ها هم که روی در و دیوار هر خانه ای به وفور یافت می شود.

نکات و هشدارها

یکی از عوامل گرفتگی لوله مواد غذایی هستند که داخل لوله می روند. به خصوص هنگام شستشوی مرغ. سعی کنید تا حد امکان از این مساله جلوگیری کنید.

پس از ریختن مواد چرب در سینک حتما مقداری آب گرم را باز بگذارید تا چربی ها را بشوید.

هر چند هفته یک بار از جوش شیرین و سرکه و یا مایع لوله بازکن برای جلوگیری از گرفتگی سینک ظرفشویی استفاده کنید.

در هنگام استفاده از مایع ها یا جوش شیرین یا اسید از دستکش و ترجیحا ماسک استفاده کنید.

شیوه باز کردن گرفتگی سینک ظرفشویی

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

شستن لباس نوزاد را بلد باشیم

    برای پاک کردن لکه های ناشی از ریختن شیر مادر،شیرخشک،لکه های غذا و ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *