خانه / آرایشی و زیبایی / شستن مو با ریزش مو ارتباط دارد ؟

شستن مو با ریزش مو ارتباط دارد ؟

rizesh-moo2

خیلی از افراد سوال می کنندکه آیا ریزش مو با شستن آن مربوط می شود بخوانید در این پست در مورد شستن مو با ریزش مو ارتباط دارد ؟ در ادامه مطلب .

یک متخصص پوست و مو گفت: ریزش مو در افراد روزانه رخ می‌دهد که میزان آن با توجه به عواملی چون کم پشت یا پر پشت بودن موی افراد متفاوت است؛ به طور میانگین ریزش روزانه ۱۰۰ تار مو در روز طبیعی است.

دکتر محمد حسین‌ ماپار در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که شستشوی روزانه موها تاثیری در ریزش مو ندارد، افزود: به دلیل این که ریزش مو در‌ حمام بیشتر است، افرادی که با فاصله زمانی دیرتری به حمام می‌روند ریزش موی بیشتری نسبت به حالت طبیعی دارند به همین دلیل به نظر می‌رسد که ریزش مو در این افراد بیشتر است؛ در صورت افزایش دفعات شستشو یا شست و شوی روزانه، تعداد موهایی که باید ریخته شود در این شستشوها ریخته می‌شود و در دفعات شستشوی بعدی ریزش مو کمتر است.

 

وی تصریح کرد: شستشوی روزانه و یا یک روز در میان موها با شامپوهای روزانه مانعی ندارد و بهتر است که انجام شود.

دکتر ماپار درباره دلایل ریزش مو گفت: ریزش مو علل زیادی از جمله استرس شدید، رعایت رژیم و کاهش وزن، بیماری‌های همراه با تب شدید با فاصله زمانی معمولا سه ماهه، زایمان، کمبود آهن و روی، مصرف برخی داروها، مشکلات تیروئید، بیماری‌های رماتیسمی، بیماری‌های پوستی و همچنین دلایل ارثی و هورمونی دارد.

وی خاطرنشان کرد: ریزش موی ارثی در مردان سخت‌تر است و منجر به طاسی می‌شود که درمان قطعی ندارد ولی می‌توان با درمان‌ تا حدودی آنها را به تاخیر انداخت. همچنین مشکلات هورمونی تخمدانها و غدد فوق کلیه سبب ریزش مو می‌شود.

 

این متخصص پوست و مو تاکید کرد: اگر ریزش مو موضعی رخ دهد فرد حتما باید به پزشک مراجعه کند. در صورتی که ریزش مو به صورت منتشر باشد و فرد با روش‌های معمولی مثل شستشوی روزانه و عوض کردن شامپو نتیجه نگیرد بهتر است به پزشک مراجعه و وی نیز با معاینه و در صورت لزوم انجام آزمایشات به علت ریزش موی سر پی برده و درمان‌های لازم را به کار می‌برد.

دکتر ماپار یادآور شد: با وجود این که کمبود آهن و روی، ریزش مو را افزایش می‌دهد ولی باید توجه داشت که میزان روی موردنیاز بدن ما روزانه ۲ میکروگرم است که معمولا از غذاهای مختلف دریافت می‌شود و مصرف زیادتر از این مقدار مضر است. البته بدن برخی افراد به صورت ژنتیکی روی را جذب نمی‌کند که این بیماری از شیرخوارگی با علائمی چون اسهال، زخم‌های پوستی و غیره خود را نشان می‌دهد.

 

ابانک : شستن مو با ریزش مو ارتباط دارد ؟

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

پیاز باعث زیبایی پوست و مو می شود

  پیاز نه فقط برای درمان ریزش موها، بلکه برای رشد مجدد موهای ریخته شده ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *