خانه / آرایشی و زیبایی / سلامت مو / روغن های درمانی برای انواع موها

روغن های درمانی برای انواع موها

OLIVE-OIL-hair

روغن های که مخصوص  موها هستند برای تقویت موها بسیار مفید میباشند  ولی باید نسبت به انواع مو وروغن های مربوط به آن شناخت پیدا کنیم تا انتخاب آنها برای درمان موها  آسان گردد.درادامه مطلب زیر درمورد روغن های مو بیشتر بدانید.

روش استفاده

کوری می‌گوید: روغن‌های مو، راه بسیار خوبی برای تغذیه و مرطوب سازی موهای شما هستند. لازم به تذکر نیست که شما به روش کاملی که به موهایتان ویتامین‌های درست و املاح معدنی برساند نیاز دارید. آیا پوست سرتان میخارد؟ روغن، بهترین درمان برای آن است.

چربی موجود در تمام این روغنهای طبیعی، بوسیله‌ی پوستتان جذب می‌شود و فورا خارش و سوزش را تسکین داده و خشکی را از بین می‌برد. یک یا دو بار در هفته، از نوک انگشتانتان برای ماساژ دادن بعضی از این روغن‌های موی طبیعی روی موهای خشکتان استفاده کنید.

با یک برس، روغن را از ریشه تا نوک موهایتان پخش کنید تا زمانیکه موهایتان کاملا خیس شوند. سپس طبق معمول از شامپو یا نرم کننده استفاده کنید. اگر زمان بیشتری دارید، درمان با روغن داغ را امتحان کنید.

کوری می‌گوید: روغن را در مایکروویو گرم کنید و موهایتان را با آن بپوشانید. روغن نباید زیاد داغ شود. سپس یک حوله‌ی گرم و مرطوب را دور سرتان بپیچید و ۳۰ دقیقه صبر کنید، سپس موهایتان را بشویید. برای موهای بسیار آسیب دیده، موهای خیس شده با روغنتان را با یک کلاه حمام بپوشانید و بگذارید تمام طول شب بماند.

اما یادتان باشد که خوابیدن با موهای روغنی می‌تواند کمی کثیف کاری ایجاد کند. بنابراین برای به حداقل رساندن کثیف کاری، از یک کلاه حمام ضخیم و تنگ استفاده کنید.

روغن دانه‌ی انار: برای موهای ظریف

کوری می‌گوید: روغن دانه‌ی انار یکی از روغن‌های مورد علاقه‌ی من است زیرا مقدار زیادی اسید پونیسیک دارد که به رشته موهای مرده، جان می‌بخشد و انعطاف پذیری‌اش را افزایش می‌دهد. برای مشتریانی با موهای نازک و ظریف، من این روغن را با روغن زیتون مخلوط می‌کنم تا کمی رقیق شود.

روغن رزماری: برای موهای نازک

کوری می‌گوید: روغن رزماری یک روغن عالی برای مخلوط کردن با روغن‌های طبیعی دیگر است، زیرا فولیکول‌های مو را تحریک می‌کند. این روغن، سرشار از آهن، کلسیم، و ویتامین بی است که مانند یک فاکتور ضد پیری عمل می‌کند و به افزایش رنگ، درخشندگی و ضخامت مو کمک می‌کند و جلوی ریزش مو را می‌گیرد.

روغن بادام: برای موهای مواج

مانند اکثر روغن مغزها، روغن بادام نیز مقدار زیادی ویتامین آ، بی و ای دارد. دکتر شامبان می‌گوید: این روغن چند شاخه شدن انتهای مو را درمان می‌کند، گردش خون در پوست سر را افزایش می‌دهد تا موهای قویتری ایجاد شوند و می‌تواند به موهای بی جان، جلوه و درخشندگی بیشتری بدهد. کوری می‌گوید: اسیدهای چرب موجود در این روغن، با انعکاس اشعه‌های مضر باعث حفاظت در برابر اشعه‌ی UV می‌شوند.

روغن آووکادو: برای موهای زبر

دکتر شامبان می‌گوید: روغن آووکادو برای مو بسیار مفید است، زیرا سرشار از پروتئین‌ها و اسیدهای آمینه بوده و سطوح بالایی از ویتامینهای دی، آ و ای دارد. کوری می‌گوید: پروتئین‌ها به پر شدن تمام شکاف‌های کوتیکول مویتان کمک می‌کنند، بطوریکه هر رشته از مو قویتر می‌شود و در برابر آسیب‌های آینده محافظت بهتری خواهد داشت. از آنجاییکه این روغن، غلیظ‌تر است روی موهایی با بافت متوسط تا ضخیم بهتر عمل می‌کند.

روغن زیتون: برای موهای ضخیم

آیا به یک درمان نرم کننده‌ی عمیق نیاز دارید؟ دکتر شامبان می‌گوید: روغن زیتون حاوی چربی‌های اشباع نشده است که برای سال‌های طولانی بعنوان یک درمان طبیعی کلی، برای کاهش خشکی بکار میرفته است.

روغن زیتون نه تنها فوق العاده مرطوب کننده است، بلکه حاوی آنتی اکسیدان‌های مغذی و اسیدهای چرب امگا۳ می‌باشد که باعث بهبود قابلیت ارتجاعی و بازگرداندن قدرت و درخشندگی به مو می‌شوند. کوری می‌گوید: روغن زیتون بسیار سنگین است و روی موهای ضخیم و زبر بهتر عمل می‌کند.

تمام انواع مو

دو روغن دیگری که کوری توصیه می‌کند، روغن سبوس برنج و روغن شاهدانه است.کوری می‌گوید: سبوس برنج حاوی ویتامین ای است و یک پوسته‌ی محکم‌تر دور کوتیکول مو بوجود می‌آورد تا رشته‌های مو کمتر دچار شکنندگی شوند. شما به سختی می‌توانید متوجه بوی این روغن شوید، و برای هر نوع مویی مناسب است.

اما من روغن شاهدانه را هم دوست دارم، چرا که شامل اسیدهای آمینه، اسیدهای چرب امگا ۳، پروتئین‌ها و مواد معدنی است که موها را در کل تقویت و سالم‌تر میکند.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

درمان ریزش مو با طب سنتی و گیاهان دارویی

چه چیزی بهتر از گیاهان دارویی برای درمان ریزش مو مفید است؟ در این مقاله ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *