خانه / آرایشی و زیبایی / روش های طبیعی و خانگی برای جلوگیری از جوش زدن صورت

روش های طبیعی و خانگی برای جلوگیری از جوش زدن صورت

joosh_soorat_

شما هم جز افرادی هستید که صورتتان خیلی جوش می زند در این جا روش های طبیعی و خانگی برای جلوگیری از جوش زدن صورت و ویتامین ها ضدجوش را در اختیار شما می گذاریم با ما همراه باشید .


جوش بیماری پوستی است كه در اكثر موارد نوجوانان و جوانان را مبتلا می كند. به رغم وجود داروهای مختلف برای بهبود این مشكل اما می توان روی بعضی از روش های طبیعی حساب ویژه ای باز كرد.

گیاهان ضد جوش
بعضی از گیاهان حاوی تركیباتی هستند كه به مقابله با جوش كمك می كند. بنفشه وحشی یكی از این گیاهان است كه خواص سم زدایی و ضدباكتریایی دارد و به تصفیه و پاكسازی پوست كمك می كند. برای كسب نتیجه بهتر از مصرف این گیاه توصیه می شود درمان یك تا دو ماه ادامه یابد. گیاه دم شیطان نیز به دلیل دارا بودن تاثیر ضدباكتریایی روی جوش های پوستی در بهبود آن مؤثر است و به علاوه خاصیت بی حسی روی آسیب ها خواهد داشت.

ویتامین های ضد جوش
برخی از ویتامین ها خواصی دارند كه موجب حفظ سلامت پوست می شوند كه از جمله می توان به ویتامین های A،‌ B و E اشاره كرد.

ویتامین های A و E تاثیر آنتی اكسیدانی دارند و به دلیل مقابله با تشكیل رادیكال های آزاد از پیر شدن پوست محافظت می كنند. همچنین موجب دفع مواد سمی پوست نیز می شوند. ویتامین A نیز تشكیل سبوم كه زمینه ساز خشكی پوست می شود را كاهش می دهد و از ایجاد جوش های پوستی پیشگیری می كند. همچنین تاثیر ویتامین E در كنار وجود سلنیوم بیشتر خواهد بود.

ویتامین B6 حاوی عناصر غذایی است به حفظ سلامت روزانه پوست كمك می كند و از همین رو نباید مصرف آن را نادیده گرفت. البته ویتامین B می تواند در بعضی افراد بروز جوش را تشدید كند.

دیگر ویتامین مفید برای بهبود جوش ویتامین C است. این ویتامین در حفظ خاصیت كشسانی پوست مؤثر است زیرا برای سنتز كلاژن؛ عنصر ضروری برای این عملكرد استفاده می شود.

غنی ترین منابع غذایی این ویتامین ها عبارتند از:
ویتامین A : گوشت ها، ماهی ها، آب كلم، هویج و اسفناج
ویتامین E : روغن ها، بادام، فندق و تخمه آفتابگردان
ویتامین B6 : ماهی ها، گوشت ها، هویج، سیب زمینی، فلفل و موز
ویتامین C : مركبات، كیوی، آناناس، فلفل، كلم و بروكلی

روی وسلنیوم می توانند التهابات ناشی از بروز جوش های پوستی را كاهش دهد

عناصر كمینه
بعضی از عناصر كمینه تاثیر ویژه ای دارند و می توانند برای درمان جوش مؤثر باشند. از بین این عناصر، روی دارای خواص تسكین جای زخم است و می تواند التهابات ناشی از بروز جوش های پوستی را كاهش دهد. ماهی، گوشت ها و حبوبات منابع غذایی روی هستند. همچنین می توان از مكمل ها و قرص های این عنصر نیز استفاده كرد.

سلنیوم نیز یكی دیگر از عناصر مفید در این باره است كه خواص آنتی اكسیدانی و سم زدایی دارد و بهبود كیفیت پوست كمك می كند. البته تاثیر آن در كنار ویتامین E بیشتر خواهد شد. سلنیوم در گردو، گوشت ها، ماهی ها و غلات وجود دارد. نخستین علائم بهبود آكنه ۳ ماه پس از شروع دوره درمان دیده می شود.

كاهش التهابات به كمك یخ
شاید شما هم شنیده باشید كه یخ در مقابله با آكنه مؤثر است. سرما خواصی دارد كه باعث می شود با تاثیرات منفی این بیماری مقابله كند. تاثیر ضدالتهابی سرما به كاهش قرمزی های ناشی از جوش ها كمك می كند. برای بهره مندی از این خاصیت چند تكه یخ را در پارچه نازكی بگذارید و به محض ظاهر شدن جوش ها روی پوست بگذارید. این عمل را چندین بار در روز تكرار كنید. البته مراقب باشید یخ نباید بیشتر از ۵ دقیقه روی پوست بماند. این روش طبیعی از تكثیر بی رویه جوش ها پیشگیری می كند.

آسپرین
یكی از روش های جالب در بهبود آكنه، آسپرین است. این دارو می تواند بروز جوش های آكنه را كاهش دهد و با بهبود ظاهر پوست موجب كمتر شدن التهابات پوستی گردد. برای این منظور یك عدد قرص ۳۲۵ میلی گرمی را خرد كرده و در مقدار بسیار كمی آب حل كنید. با استفاده از یك تكه پنبه محلول را چندین بار در روز روی جوش ها بمالید. البته برای انتخاب این روش باید احتیاط هایی در نظر گرفت زیرا آسپرین در موارد آبله مرغان یا اختلالات انعقادی خون منع مصرف دارد. بهتر است ابتدا با پزشك مشورت شود.

 

لازم به ذکر است که بدانید گاهی جوش های صورت به علت بیماری های معده و کبد می باشد اگر با راهکارهای بیان شده باز هم جوش زد صورتتان حتما با پزشک خود در میان بگذارید .

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

پیاز باعث زیبایی پوست و مو می شود

  پیاز نه فقط برای درمان ریزش موها، بلکه برای رشد مجدد موهای ریخته شده ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *