خانه / آرایشی و زیبایی / سلامت پوست / روش های از بین بردن پینه پوست

روش های از بین بردن پینه پوست

Cracked-Heels42پینه به برجستگی های ضخیم وبی درد  خارجی پوست است که عموما در دست و پاها وسر زانو ها که دایم تحت فشار یا تحریک هستند به وجود می ایند .در ادامه مطلب زیر ما نحوه از بین بردن این پینه ها را برای شما عزیزان بازگو می کنیم.

علل شایع پینه پا اینها هستند:

 

داشتن بدشکلی در پنجه پا، مانند چکشی‌شدن شست (hammertoe). پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند،‌که پنجه‌های پا را می‌زنند یا کف پا را تحت فشار قرار می‌دهند. درزی درون کفش که با پنجه پا اصطکاک دارد. جوراب‌هایی که اندازه پا نیستند و فشار یا سایش بر روی پنجه‌های پا ایجاد می‌کنند.

از بین بردن پینه

 

 

پنج دقیقه وقت دارید؟

برای نرم کردن پوستتان، از یک سنگ پا استفاده کنید. به مدت پنج دقیقه پاهایتان را در آب فرو ببرید، سپس سنگ پا را خیس کنید و آنرا با فشار ملایم به پینه‌های خیس خورده بمالید تا اینکه پوست‌های مرده از بین بروند.

توجه: نیازی نیست تمام پینه را از بین ببرید. در حقیقت پوست سخت شده، از لایه‌های زیرینش در برابر اصطکاک با کفشتان محافظت می‌کند.

 

سه دقیقه وقت دارید؟

حمام رفتن را به بعد موکول کنید و از یک سوهان نرم مخصوص پا استفاده کنید. چنین سوهان‌هایی آنقدر نرم هستند که می‌توانید آنها را بدون صدمه رساندن به پوستتان بر پینه‌ی خشک بسایید، پس نیازی به خیس خوردن پاهایتان در آب نیست.

می‌توانید همچون یک کوسن، چنین سوهانی را فشار دهید تا نواحی سختی همچون دور و اطراف انگشتان پایتان را نیز بسایید.

 

یک دقیقه وقت دارید؟

می‌توانید به پینه‌هایتان لوسیون بمالید. اگرچه نتایج این روش بلافاصله نیست، اما اسید سالیسیلیک موجود در لوسیون‌ها می‌تواند طی چند وضعیت روز پینه را بهتر کند.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

با تغذیه سالم می شود چین و چروک پوست را درمان کرد

روغن زیتون، برای ماساژ دادن پوست شما فوق‌العاده‌ است. این روغن منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان‌ها ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *