خانه / آشپزی / روش درست کردن کرم شیر عسلی

روش درست کردن کرم شیر عسلی

1380

 

می خواهیم یک دسر خیلی خوشمزه که طرفدار زیاد دارد را در این مطلب به شما آموزش دهیم همراه ما باشید با روش درست کردن کرم شیر عسلی در ادامه مطلب .

روش درست کردن کرم شیر عسلی ، مواد لازم  :
شیرعسلی صنعتی یک قوطی
شیرگرم یک و نیم پیمانه
خامه صبحانه یک بسته
آب سرد یک پیمانه
پودر ژلاتین سه قاشق سوپخوری
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
نسکافه یک قاشق سوپ خوری
شکلات تلخ پنجاه گرم

 

روش درست کردن کرم شیر عسلی:
آب سرد را در ظرف مناسبی ریخته و پودر ژلاتین را روی آن بپاشید و اجازه دهید تمام ذرات پودر ژلاتین با آب مرطوب گردند، آن را هم نزنید. سپس ظرف را روی بخار آب قرار دهید تا ذرات ژلاتین کاملا حل شوند و گه گاه آن را هم بزنید.
شیرگرم را کم کم به شیر عسلی افزوده و هم بزنید. وانیل را نیز به ژلاتین اضافه کرده و محلول ژلاتین را به شیر عسلی اضافه کرده و کاملا مخلوط کنید. خامه را کم کم به مخلوط اضافه کنید خوب هم بزنید تا کاملا حل شود
قالب مناسب را کمی با روغن مایع چرب کرده و چربی اضافه را با دستمال پاک کنید. مایع را به سه قسمت تقسیم کنید شکلات تلخ را روی بخار آب ذوب کنید و به یکی از ظرفها اضافه کنید
پودر نسکافه را با دوقاشق اب داغ حل کنید و به ظرف دوم اضافه کنید
ابتدا مقداری از مخلوط شکلاتی را کف قالب بریزید قالب رو بمدت چهل و پنج دقیقه یا وقتی که کرم نیمبند شد به یخچال منتقل کنید بعد کمی مخلوط ساده و دوباره یخچال بعد کرم نسکافه ای و…تا اخر و بمدت پنج ساعت توی یخچال نگهدارید تا کاملا ببندد.
مراحل شبیه ژله رنگین کمان است میتوانید در سه مرحله مخلوط را داخل قالب بریزید یا حوصله بیشتری به خرج دهید و مواد را کم کم اضافه کنید تا دسر شکیلتری داشته باشید یا دسر را ساده و بدون اضافه کردن شکلات و نسکافه درست کنید.

 

1380

ژله رنگین کمان

روش درست کردن کرم شیر عسلی

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه کاسرول گوشت و پنیر

  فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روش کنید تا گرم شود.۱ قاشق روغن ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *