خانه / سبک زندگی / خانه داری / روش تمیز کردن و شستن ماهیتابه و قابلمه ته گرفته

روش تمیز کردن و شستن ماهیتابه و قابلمه ته گرفته

mo8265

برای هر کدبانویی پیش می آید که ظروف پخت غذا یا بر اثر سوختگی و ته گرفتگی غذا به آن می چسبد و سخت تمیز می شود در این پست روش تمیز کردن و شستن ماهیتابه و قابلمه ته گرفته را بیان می کنیم .

برای پاک کردن ماهیتابه یا قابلمه‏ های که سوخته و تـَه ‏گرفته، هرگز با قاشق یا دیگر وسایل فلزی به جان آنها نیفتید، زیرا نتیجه چیزی جز خراشیده شدن ته ماهیتابه یا قابلمه نخواهد بود.
برای آن که این کار را به راحتی انجام دهید به روش زیر عمل کنید:

-ته ِ ظرف سوخته مقدار زیادی جوش شیرین بریزید و آن قدر آب به آن اضافه کنید که فقط مرطوب شود؛ بگذارید چند ساعت بماند. معمولاً با این اقدام می ‏توانید قسمت سوخته را بلند کنید و ظرف را به راحتی بشویید.
-لکه ‏های سرسخت را هم از ظروفی که معمولاً غذا به ته آنها نمی‏ چسبد می ‏توان به روش زیر از بین برد: دو قاشق غذاخوری جوش شیرین، نصف فنجان سرکه و یک فنجان آب در آن بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید.
– هنگام پختن حبوبات داخل قابلمه چند قطره سرکه یا آبلیمو به آن اضافه می کنیم و با این عمل هم ظرف سفید می ماند و هم طعم حبوبات بهتر می شود.
– برای پاک کردن لکه قابلمه و ماهی تابه هم می توان داخل آن ریواس یا پوست سیب پخت.
– برای از بین بردن لکه قابلمه ها و ماهی تابه هایی که زرد شده است می توان با ریختن کمی آب و تمیز کننده و جوشاندن آب، آن را تمیز کرد.

 

سایت ابانک با نکاتی خانه داری در خدمت شما کاربران گرامی و پاسخگو هر سوال شما می باشد .

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

شستن لباس نوزاد را بلد باشیم

    برای پاک کردن لکه های ناشی از ریختن شیر مادر،شیرخشک،لکه های غذا و ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *