خانه / آشپزی / روشی برای پختن بادمجان در روغن کم

روشی برای پختن بادمجان در روغن کم

images

همانطور که می دانید بادمجان روغن زیادی مصرف می کند در این پست روشی برای پختن بادمجان در روغن کم را به شما کدبانوی عزیز بیان می کنیم .

البته برای تهیه این غذای لذیذ، باید به نکته‌های ظریفی دقت کرد و ترفندهایی را برای هر چه خوشمزه‌تر شدن آن به کار برد و از افزودن موادی که طعم این غذا را خراب می‌کنند، دوری کرد. این نکته‌ها عبارتند از:

۱. در تهیه موساکا، چیدمان درست طبقات اهمیت زیادی دارد و روغن زیتون مرغوب و بادمجان تازه دو جزء اصلی این غذا محسوب می‌شوند. پس نباید جایگزین‌هایی را برای آنها در نظر گرفت.

۲. بادمجان ها را نباید سرخ کرد بلکه فقط باید آن را در روغن زیتون تفت داد زیرا مرحله پخت این غذا در فر کامل خواهد شد.

۳. دارچین یکی از ادویه‌های مهم در تهیه موساکاست بنابراین نباید آن را از قلم انداخت. به علاوه، برای هر چه خوشمزه‌تر شدن آن، رنده کردن کمی جوزهندی در مایه گوشت پیشنهاد می‌شود. به این ترتیب غذایتان طعم فوق‌العاده‌ای پیدا خواهد کرد.

۴. برای اینکه بادمجان ‌ها حداقل روغن را به خود بگیرند، قبل از مرحله تفت دادن، آنها را حلقه‌حلقه کنید و در آب یخی که کمی به آن نمک و سرکه زده‌اید، بیندازید و بعد از ۱۵ دقیقه آنها را خارج کنید.

۵. در دستور اصلی این غذا، پنیر پارمزان توصیه شده است که باید به خوبی در سس بشامل حل شود بنابراین افزودن پنیرپیتزا، غیرحرفه‌ای است.

۶. بادمجان ‌ها در این غذا حلقه‌حلقه و با پوست باید تفت داده شوند و استفاده از ورقه‌های پوست‌گرفته بادمجان سرخ‌شده در طبخ موساکا بسیار غیراصولی است.

۷. برخی افراد تصور می‌کنند افزودن فلفل‌دلمه‌ای به این غذا طعم بهتری به آن خواهد داد در حالی که بوی این سبزی، عطر ادویه‌های افزوده شده را می‌گیرد.

۸. بهتر است هنگامی که رب گوجه‌فرنگی می‌زنید، کمی هم گوجه‌فرنگی تازه در آن رنده کنید، این کار نیز در بهبود مزه غذا کمک‌کننده خواهد بود.

۹. در کنار این غذا، یک بشقاب سالاد کاهو با سرکه بالزامیک یا سالاد یونانی که همراه مناسبی با این غذا هستند، قرار دهید. به این ترتیب وعده‌ای مغذی و در عین حال خوشمزه را در کنار خانواده‌تان آماده خوردن خواهید داشت.

مقدار کالری

این غذا در مجموع ۱۹۰۰ کیلوکالری انرژی دارد و تقسیم آن میان ۵ نفر، مقدار کالری دریافتی را به ۳۸۰ کیلوکالری خواهد رساند. همراه شدن این غذا با یک بشقاب سالاد سبزی‌ تازه، حداقل ۵۰ کیلوکالری دیگر به آن اضافه خواهد کرد. البته این مقدار کالری و خوردن موساکا را برای وعده ناهار به شما پیشنهاد می‌کنیم.

سایت ابانک : روشی برای پختن بادمجان در روغن کم

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

44927_231-400x330

چطور سس تارتار درست کنیم

این سس با همین مقدار مواد اولیه طعم بسیار خوبی دارد و خوردن آن در ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *