خانه / سبک زندگی / خانه داری / روشی برای تمیز کردن لکه شمع در جاهای مختلف

روشی برای تمیز کردن لکه شمع در جاهای مختلف

pak-kardane-sham-3-150x150

برای شما هم پیش آمده که در مناسبت های مختلف از شمع استفاده کرده باشید و پارافین باز شده شمع چکه کند روی فرش ، میز و سرامیک در ادامه مطلب روشی برای تمیز کردن لکه شمع در جاهای مختلف را بیان می کنیم .

۱

pak-kardane-sham-1-150x150

لکه شمع بر روی فرش و موکت
ابتدا با جسمی نوک تیز مانند چاقو و یا حتی ناخن، پارافین سخت شده را بردارید، سپس کاغذ مومی (روغنی) و یا دستمال حوله‌ای بزرگی را تا کرده و بر روی لکّه حاصل از پارافین قرار دهید. حال اتو را در درجه گرم تنظیم کرده و بر روی سطح کاغذ چندین بار حرکت دهید. حرارت ناشی از اتو، پارافین‌های باقی مانده در میان بافت‌ها را آب کرده و جذب کاغذ می‌کند.

۲

pak-kardane-sham-2-150x150

از بین بردن لکه شمع بر روی کاغذ دیواری
اگر شمع بر روی کاغذ دیواری چکید و کاغذ دیواری غیرقابل شستشو است ، اول شمع را با کارد از روی دیوار جدا کنید . سپس با یک مداد پاک کن آن را خوب تمیز کنید.

۳

pak-kardane-sham-3-150x150

لکه شمع روی وسایل چوبی
مورد بعدی چکیدن شمع روی وسایل چوبی جلا دار است. در چنین حالتی شمع را نباید تراشید یا سمباده کشید . کافی است قسمت لک شده را به آرامی با آب گرم بشویید و فوراً با پنبه پاک کنید.

۴

pak-kardane-sham-4-150x150

لکه شمع بر روی تابلوهای نقاشی
در این صورت با تیغه کارد شمع را پاک کنید، و بعد با آب نیم گرم ‎‎و صابون و اسفنج و آن را بشویید و پاک کنید . سپس یک پارچه نخی را به ملایمت روی قسمت شسته شده بکشید، اثری از لکه باقی نمی ماند.

۵

pak-kardane-sham-5-150x150

لکه شمع بر روی موزاییک
ابتدا کمی سرکه گرم روی لکه بریزید و بعد آن را ‎‎ با صابون و آب نیم گرم بشویید و فوراً خشک کنید.

۶

pak-kardane-sham-6-150x150

لکه شمع بر روی پارچه
برای از بین بردن لکه شمع در دو طرف پارچه، کاغذ خشک کن قرار داده و روی آن اتوی ‎‎ داغ بگذارید . شمع به کاغذ خشک کن می چسبد و لکه را از بین می رود.

نکات و هشدارها

اگر شمع مورد استفاده شما رنگی بود و در نتیجه با ریختن پارافین آن نیز لکه ای رنگی ایجاد شده است، برای زدودن آثار رنگی لکه از تینر استفاده کنید به این ترتیب که پارچه ای را به تینر آغشته کرده و به حالت ضربه ای بر روی لکه آنقدر بزنید تا پاک شود. .

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

شستن لباس نوزاد را بلد باشیم

    برای پاک کردن لکه های ناشی از ریختن شیر مادر،شیرخشک،لکه های غذا و ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *