خانه / آرایشی و زیبایی / رتینول چیست و از چه سنی باید برای پوست از رتینول استفاده کرد

رتینول چیست و از چه سنی باید برای پوست از رتینول استفاده کرد

download (1)

می خواهیم با توجه به سوال یکی از کاربران در مورد رتینول علاوه بر دادن پاسخ اطلاعاتی به شما در مورد رتینول چیست و از چه سنی باید برای پوست از رتینول استفاده کرد قرار دهیم با ما همراه باشید .

سوال کاربر:
شارلوت عزیز، من در بعضی منابع می خوانم که برای شروع به استفاده از رتینول هنوز خیلی جوان هستم و در بعضی منابع دیگر گفته می شود که باید از حالا مانع پیر شدن پوستم بشوم. من ۲۸ سال سن دارم. چه کار باید بکنم؟

و حالا جواب:
اواسط دهه ۲۰ در سن خانم ها زمان مناسبی برای شروع به استعمال خارجی رتینول است. رتینول فعالیت کلاژن را در پوست تحریک می کند و بافت پوست را منسجم تر و مقاوم تر می کند. برای افراد جوان استفاده از رتینول باعث می شود تا پوستشان در قوی ترین حالت ممکن بماند و در برابر بروز چروک طی بالا رفتن سن از خود مقاومت نشان بدهد. کرم های رتینوید برای شروع انتخاب بهتری هستند چون به نسبت نسخه های دارویی میزان کمتری رتینول دارند و حساسیت کمتری در پوست به وجود می آورند. این رتینویدها در گونه های مختلفی موجود هستند، شامل رتینول، رتینالدهید و استرهای رتینیل مثل رتینیل پالمیتات.

استرهای رتینیل برای افرادی که پوست حساس تری دارند بهتر است. دقت کنید که در استفاده از کرم های رتینول زیاده روی نکنید. برای تمام سطح صورت به اندازه یک نخود کافی است. برای شروع یک شب در میان کرم را بزنید ولی طی همان چند هفته اول، کم کم مصرف آن را به هر شب برسانید.

اگر روی پوستتان قرمزی، خارش، پوسته پوسته شدن یا سوختگی مشاهده کردید، استفاده از کرم را یک یا دو روز متوقف کنید. همچنین می توانید هر بار قبل از مصرف، اول کرم مرطوب کننده بزنید تا از حساسیت پوست بکاهید. برای کسانی که تازه شروع به استفاده از رتینول کرده اند، پیشنهاد می کنیم اول با کرم ها شروع کنند و بعد از چند وقت به متخصص پوست مراجعه کرده و نسخه های دارویی بگیرند.

ابانک : رتینول چیست و از چه سنی باید برای پوست از رتینول استفاده کرد

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

پیاز باعث زیبایی پوست و مو می شود

  پیاز نه فقط برای درمان ریزش موها، بلکه برای رشد مجدد موهای ریخته شده ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *