خانه / سبک زندگی / خانه داری / راهکاری برای شستن کفش کتانی

راهکاری برای شستن کفش کتانی

hou14781

  • کفشها را داخل کیسه مخصوص لباسشویی قرار داده و درب آن را کاملا ببندید این کار بند کفشها را از گره خوردن به هم در طول مدت زمان شستشو در امان نگاه داشته


جای تعجب نیست که همه ما چند چیز را به عنوان اشیای کثیف و بد بو به حساب می آوریم مانند یک جفت کفش ورزشی کهنه و قدیمی. پاهایتان به مدت طولانی و گاه ساعتها در یک فضای بسته باقی می مانند در حالی که شما همچنان به فعالیت خود ادامه می دهید، هیچ منفذی هم برای خروج عرق و بو وجود ندارد در نتیجه همه آنها جذب کفش می شوند.

 

برای جایگزینی این بو با یک رایحه خوب در کفش کتانی تان شما نیاز به شستن آنها دارید. یک پارچه نرم و مقدار کمی مایع شوینده جانی تازه به آنها ببخشد اما کفش های کتانی خاکی مستلزم شستشوی کامل در لباسشویی هستند.

مواد لازم برای شستن کفش کتانی :
کیسه توری مخصوص لباسشویی یا یک رو بالشی
پودر لباسشویی
پودر تقویت کننده لباسشویی(اختیاری)
جوش شیرین
چند عدد حوله یا لباس اضافی برای شستشو
یک عدد برس یا فرچه

 

نحوه تمیز کردن کفش های کتانی :
همه چرک های سطحی را با برس زبر جدا کنید. برای جداسازی شن و خاک، یک برس نرم می تواند برای جداسازی گل و لای خشک شده یا کثافات ظاهری مناسب باشد.

hou14782

همه چرک های سطحی را با برس زبر جدا کنید
کفشها را داخل کیسه مخصوص لباسشویی قرار داده و درب آن را کاملا ببندید این کار بند کفشها را از گره خوردن به هم در طول مدت زمان شستشو در امان نگاه داشته و مانع از گیر کردن ته کفش در درام واشر ماشین لباسشویی می شود. اگر این کیسه های مخصوص را در دسترس ندارید می توانید از رو بالشی و تعدادی سنجاق قفلی استفاده کنید. کفش ها را داخل روبالشی قرار داده و همانند شکل توسط چند سنجاق قفلی آن را بسته و داخل لباسشویی بگذارید.

hou14783

کفشها را داخل کیسه مخصوص لباسشویی قرار داده و درب آن را کاملا ببندید
وضعیت لباسشویی را روی دور کند یا شستشوی آهسته قرار دهید و حدودا نصف تا یک چهارم فنجان پودر لباسشویی اضافه کنید. اگر قصد داشتید تقویت کننده شستشو را نیز به منظور تمیزی هر چه بیشتر در همین مرحله اضافه کنید. پودر لباسشویی که با فرمولاسیون ضد بو ساخته شده باشد برای این منظور مناسب تر خواهد بود اما در هر صورت هر پودری جواب گو می باشد. برای داشتن کفش های کتانی هر چه خوش بو تر نصف فنجان جوش شیرین نیز اضافه کنید این کار میزان رشد باکتریها را به حداقل خواهد رساند.

حالا نوبت روشن کردن ماشین لباسشویی است اجازه دهید تا همه شوینده ها به مدت چند دقیقه با هم ترکیب شده و فرآیند شستشوی کفشهای شما را کامل کنند. به یاد داشته باشید که همراه کفشهایتان، برای بهتر شسته شدن حتما تعدادی لباس و حوله های ضخیم را نیز در ماشین لباسشویی بیاندازید.

hou14784

همراه کفشهایتان، حتما تعدادی لباس و حوله های ضخیم را نیز در ماشین لباسشویی بیاندازید
بعد از اتمام شستشو کفش ها را از لباسشویی خارج کرده و آن ها را برای خروج آب اضافه روی پد یا حوله قرار دهید. سپس قسمت پنجه پا را با روزنامه بازیافتی یا نمد پر کرده و برای خشک شدن هر چه بهتر در آفتاب قرار دهید.

hou14785

برای خشک شدن هر چه بهتر کفش های کتانی تان، آن ها را در آفتاب قرار دهید
توجه :
قبل از شستشو بند کفش ها را جدا کرده در هر صورت اگر ترجیح می دهید آن ها را نیز بشویید حتما آن ها را با دست شسته و آویزان کنید.
می توانید از یک لیوان کوچک سرکه برای خوشبوتر ماندن کتانی هایتان در آینده به مواد شستشو اضافه کنید.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

شستن لباس نوزاد را بلد باشیم

    برای پاک کردن لکه های ناشی از ریختن شیر مادر،شیرخشک،لکه های غذا و ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *