خانه / آرایشی و زیبایی / راهکاری برای درمان چربی پوست سر

راهکاری برای درمان چربی پوست سر

n00035489-b

بخوانید در این جا اطلاعاتی در مورد راهکاری برای درمان چربی پوست سر در ادامه پست ابانک .

یا داشتن موهای چرب مهم است یا نه؟ اگر پوست سرتان چرب است، می‌دانید که داشتن موهایی که خیلی سریع چرب و کثیف می‌شوند، چقدر مایوس کننده است.

چه چیزی باعث این همه چربی می‌شود؟ آرایشگر معروف و متخصص کم پشتی مو، آنجلو دیوید از نیویورک می‌گوید: دلیل آنکه موها چرب می‌شوند این است که غدد چربی پوست سر شما، سبوم بیش از حد تولید می‌کنند که در نهایت به موهایتان سرایت می‌کند.

دلایل سبوم (چربی تولید شده توسط پوست سر) بیش از حد، می‌تواند شامل ژنتیک، عدم تعادل هورمونی، رطوبت، رژیم غذایی، یا یک بیماری به نام «درماتیت سبورئیک» باشد، که باعث تکه‌های فلس مانند روی سر می‌شود و باید با کمک یک متخصص پوست درمان شود. و به یاد داشته باشید که اگر بعد از امتحان کردن درمانهای خانگی، مشکلتان همچنان پابرجا بود، شاید نیاز باشد به متخصص پوست مراجعه کنید.

دیوید برای درمان  موهای چرب پیشنهاد می‌کند که کمتر موهایتان را بشویید! این کار ممکن است غیر منطقی بنظر برسد، اما موثر است. دلیلش این است که شامپو، چربی موهای شما را از بین می‌برد و هرچه بیشتر از شامپو استفاده کنید، پوست سر شما در واکنش به آن، سبوم بیشتری تولید می‌کند.

اگرچه ممکن است در ابتدا سخت باشد که این عادت روزانه را کنار بگذارید، اما دیوید پیشنهاد می‌کند که یک روز در میان موهایتان را بشویید. او می‌گوید: شستن هر روزه‌ی موها می‌تواند پوست سرتان را تحریک کرده، رطوبت مویتان را بگیرد و رنگ موهایتان را کم رنگ کند.

دیوید می‌گوید هنگامیکه موهایتان را می‌شویید، دوبار شامپو بزنید و آبکشی کنید، زیرا این کار هرگونه تجمع محصول را کاهش می‌دهد. او می‌گوید: همچنین از محصولات مرطوب کننده‌ی قوی یا نرم کننده‌های بدون نیاز به شستشو و روغن‌ها اجتناب کنید. همه‌ی موارد فوق، نه تنها مو را چرب‌تر می‌کنند، بلکه ذرات هوا را نیز جذب می‌کنند که موها را سنگین کرده و می‌خواباند و باعث می‌شود کثیف‌تر بنظر برسند.

می‌توان گفت وقتی برای اولین بار شامپو زدن را کنار می‌گذارید، موهای شما چرب‌تر بنظر خواهد آمد، زیرا برای تولید چربی کمتر به شستشوی مکرر عادت کرده است. تا زمانیکه پوست سرتان خودش را با وضعیت جدید وفق دهد، می‌توانید از شامپوی خشک استفاده کنید.

دیوید می‌گوید که اگر شامپوی خشک در گذشته برای شما موثر نبوده، احتمالا به این خاطر است که به نحو درستی از آن استفاده نمی‌کرده‌اید. بهترین روش استفاده از شامپوی خشک این است که اول موهایتان را شانه کنید، سپس قوطی شامپوی خشک را تکان دهید و در حالیکه بطری را چند سانتی‌متر دورتر از پوست سرتان نگه داشته‌اید، آن را فقط روی ریشه‌ی موهایتان اسپری کنید. سپس با شانه زدن دوباره‌ی موهایتان، شامپو را بطور یکنواخت روی موها پخش کنید. اگر بعد از اسپری شامپوی خشک، موهایتان را شانه نزنید، محصول می‌تواند منافذ شما را مسدود کند و منجر به تولید بیش از حد سبوم شود.

برای روزهایی که پوست چرب سرتان به کمک بیشتری نیاز دارد، دیوید پیشنهاد می‌کند که دو مدل موی ساده را امتحان کنید: مدل دم اسبی شلوغ پلوغ، یا مدل فرهای نرم و جذاب.

دیوید می‌گوید: برای درست کردن مدل دم اسبی، شامپوی خشک را روی پوست سرتان بطور یکنواخت اسپری کنید، سپس با نوک انگشتانتان، موها را به سمت عقب شانه کنید و به آن ظاهری طبیعی بدهید. آخر سر هم دم اسبی را با یک کش مو محکم کنید.

فر کردن موها باعث می‌شود که موهای چرب، کمتر صاف و براق بنظر برسند. وقتی موهایتان چرب می‌شوند، معمولا صاف‌تر می‌شوند، بنابراین برای پرتر نشان دادنشان، موهایتان را به چند بخش تقسیم کنید و این بخش‌ها را به دور یک اتوی فرکننده‌ی مو بپیچید و فر شل ایجاد کنید. نوک انگشتانتان را درون موها ببرید و کارتان را با زدن یک اسپری حجم دهنده یا نمک دریا تمام کنید.

لازم است بدانید چربی پوست سر گاهی باعث بروز قارچ می شود .

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

پیاز باعث زیبایی پوست و مو می شود

  پیاز نه فقط برای درمان ریزش موها، بلکه برای رشد مجدد موهای ریخته شده ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *