خانه / آرایشی و زیبایی / راهکارهای خانگی برای درمان آفتاب سوختگی

راهکارهای خانگی برای درمان آفتاب سوختگی

images

کابران عزیز اگر به دریا سفر می کنید و بیشتر وقت خود را زیر تابش مستقیم آفتاب هستید در این پست می خواهیم راهکارهای خانگی برای درمان آفتاب سوختگی را بیان کنیم با ما همراه باشید .

توت فرنگی : این میوه علاوه بر این که یک غذای سالم و خوشمزه می باشد در فصل تابستان بسیار مورد استفاده قرار می گیرد ، اگر برش هایی از توت فرنگی خنک را روی پوست آفتاب سوخته قرار دهید التهاب پوست را از بین برده و باعث ترمیم پوست آسیب دیده می شود.

سیب زمینی : برش هایی از سیب زمینی خام این غذای ارزان و همیشه در دسترس پوست آسیب دیده ی شما را درمان خواهد کرد و اگر سوختگی شما شدید است سیب زمینی را رنده کنید و آب آن را نگیرید و روی قسمت های آسیب دیده ی پوست خود قرار دهید.

بلغور جو دو سر : وان حمام را پراز آب و بلغور جو دو سر کنید و قسمت های آفتاب سوخته ی پوست خود را درون آن قرار دهید این کار باعث از بین رفتن التهابات پوستتان خواهد شد.

شیر : دردناک ترین قسمت های آفتاب سوخته ی پوست را ترمیم کنید یک دستمال نخی تمیز را درون کاسه ای از شیر سرد فرو برده و روی قسمت های سوخته ی پوست قرار دهید و دستمال را بعد از ۱۰ دقیقه بردارید.

ماست : ماست بدلیل داشتن آنزیم ها و پروبیوتیک ها شفا بخش پوست می باشد برای این کار لازم است ماست خنک را روی نواحی آسیب دیده ی پوست بمالید.

خیار : خیار حاوی آنتی اکسیدان ها می باشد و یک خنک کننده و مسکن طبیعی پوست به حساب می اید بنابراین برش هایی از خیار خنک با مالیدن مقداری خیار رنده شده روی پوست بسیار مفید است

کاهو : کاهو یک مسکن فوری برای پوست و قاتل درد می باشد، کاهو را به مدت ۱۵ دقیقه درون قابلمه بجوشانید و آب آن را درون یخچال قرار دهید و وقتی خنک شد روی التهابات پوست خود بریزید.

پوست موز : پوست موز هم باعث لایه برداری پوست می شود و هم باعث از بین رفتن خارش پوست مالیدن پوست موز هنگامی که پوست آفتاب سوخته ی شما در حال بهبود است و خارش دارد بسیار مفید است.

کلم : از دیگر سبزیجات ضد التهاب پوست می توان کلم را نام برد مالیدن مخلوطی از کلم رنده شده و روغن زیتون بسیار پوست را ترمیم می کند.

چای سبز : چای سبز که حاوی آنتی اکسیدان فراوانی می باشد علاوه بر نوشیدن حتی به طور موضعی نیز پوست را ترمیم می کند برای این کار ۳ عدد چای سبز کیسه ای را درون ۳ فنجان آب جوش بریزید و مقداری نعنا که خاصیت خنک کنندگی هم دارد به آن اضافه کنید و پس از یک ساعت این محلول را به کمک پنبه روی پوست آفتاب سوخته ی خود بمالید و این کار را چند بار تکرار کنید.

 

ابانک : راهکارهای خانگی برای درمان آفتاب سوختگی

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

پیاز باعث زیبایی پوست و مو می شود

  پیاز نه فقط برای درمان ریزش موها، بلکه برای رشد مجدد موهای ریخته شده ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *