خانه / آرایشی و زیبایی / سلامت پوست / راههای از بین بردن جوش صورت

راههای از بین بردن جوش صورت

درمان-جوش-صورت-552x270

از بین بردن جوش صورت مخصوصا درمیان خانم ها همیشه معضلی اساسی بوده است .درسایت آبانک ما راههای خاص و ویژه ای را برای از بین بردن جوش ها به شما عزیزان ارایه میکنیم.

 

مشکل جوش صورت  و آکنه

بسیاری از میانسالان می‌گویند در دوران نوجوانی و جوانی برای مقابله با جوش‌های صورت شان به «خمیردندان» متوسل شده اند. این استفاده از خمیردندان برای درمان جوش‌ها سابقه ای طولانی دارد و جالب اینکه بسیاری از این افراد می‌گویند استفاده از خمیردندان باعث کاهش جوش‌های صورت آنها شده است.

 

خمیر دندان مدت‌هاست که به عنوان درمانی خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بعضی‌ها سر آن قسم می‌خورند و به هر درمانی ترجیحش می‌دهند. در حالی که برخی دیگر به فواید واقعی آن مشکوکند. پس چه کسی درست می‌گوید؟

 

اگر به دنبال پاسخی صریح و مستقیم هستید مشکوک‌ها جواب درست را در این مورد دارند. استفاده از خمیر دندان به عنوان درمان جوش روش خوبی نیست. بعضی‌ها، خصوصا همان‌هایی که سرش قسم می‌خورند، درواقع جواب سریع می‌گیرند و جوش‌هایشان خشک می‌شود. ولی اغلب مردم متوجه می‌شوند که خمیر دندان پوستشان را خشک و ملتهب خواهد کرد.

خمیر دندان‌های بسیاری حاوی تریکلوزان هستند. این ترکیب آنتی باکتریالی است که به کالاهای بهداشت شخصی بسیاری از جمله صابون، دئودورانت، شامپو بدن و خمیر دندان اضافه می‌شود. این ترکیب به طور موثری باکتری‌ها را می‌کشد در محصولات درمان جوش هم یافت می‌شود. این دلیلی است که مردم فکر می‌کنند این کار به درمان جوش کمک می‌کند ولی تریکلوزانی که در محصولات ضد جوش وجود دارد نقش نگه دارنده را دارد.

 

خمیر دندان ترکیبات مضر دیگری برای پوست نیز دارد. پوست صورت بسیار لطیف است و استفاده از محصولات ناملایم می‌تواند باعث خشکی و سوزشش شود.

 

از آنجایی که جوش پیش از این باعث التهاب و تحریک پوست شده است، افزودن آسیب بیشتر می‌تواند خطرناک باشد. خمیر دندان می‌تواند باعث احساس سوختگی شود و دردی ایجاد کند که التهاب جوش را به طور چشمگیری بدتر کند. آیا واقعا یک درمان ارزان خانگی به ریسکش می‌ارزد؟

به جای امتحان خمیر دندان روی جوشتان می‌توانید روش موضعی دیگری را برای درمان سریع جوش استفاده کنید.

 

درمان‌های بدون نیاز به نسخه‌ی موضعی زیادی وجود دارند که قیمت معقولی دارند. آنهایی که حاوی بنزوئیل پراکسید، سالیسیک اسید یا سولفور هستند قرمزی را کاهش می‌دهند، روند التیام را تسریع می‌کنند و آسیب دیگری به پوست وارد نمی‌کنند. ممکن است کمی‌خشک کننده باشند ولی آن را می‌توانید با یک مرطوب کننده‌ی قوی برطرف کنید.

درمان‌های خانگی زیادی وجود دارند که اثر می‌کنند و محصولاتی که به شیوه‌های مختلفی سودرسان‌اند. در واقع خمیر دندان تمیزکننده‌ی فوق العاده‌ای برای کفش‌های کتانی یا چرم است، ولی بهتر است خمیر دندان را در همان جا که باید استفاده کنیم نه روی صورتمان.

 

کسانی که پوست حساسی ندارند عمل کنند :

 

با مالیدن مقدار اندکی خمیر دندان روی آکنه می‌توانید به سریع‌تر خشک شدن آن کمک کنید.
– همچنین می‌توانید مقداری خمیر زردچوبه تهیه کرده و آن را قبل از خواب روی جوش صورت بمالید و هنگام صبح با آب بشویید.
– عسل نیز برای درمان جوش‌های بزرگ مفید است چون خاصیت ضد باکتریای قوی دارد و عفونت را درمان می‌کند.
– روغن درخت چای را نیز می‌توانید امتحان کنید. این روغن نیز خاصیت ضد باکتریایی دارد و محصول استرالیا است. روغن درخت چای به کاهش قرمزی و تورم کمک می‌کند و مانع زخم شدن محل جوش می‌شود.
– مراقب باشید از مصرف صابون‌هایی که موجب بروز حساسیت و واکنش‌های آلرژیک می‌شوند، پرهیز کنید و قبل از خواب از خوردن غذاهای خیلی چرب و ادویه‌دار خودداری نمایید چون در بروز بثورات جلدی و آکنه‌ها تاثیر فوق‌العاده‌ای دارند.

 

نظر چندی از دوستان :

پریسا: من خیلی راجب از بین بردن جوش تحقیق کردم. چندتاشو وا۳ شما هم میگم:
۱-کمی‌خمیر زردچوبه قبل خواب بمالید و صبح بشویید
۲-پوست هر میوه ای که فکرشو میکنید
۳-سیب رنده شده رو مستقیما روی پوست بمالید
۴-صابونتون بدون چربی باشه
۵-هر ۲ ساعت (چه تو خونه چه بیرون)از کرم ضدآفتاب بدون چربی استفاده کنید
امیدوارم این راهکارها به دردتون بخوره
به من که خیلی کمک کرد
اون ضررهای خمیردندونم نداره

————————

مرتضی: من اکثر روشهارو برای ازبین بردن جوش امتحان کردم ولی فایده ای نداشت .ولی از زمانی که از خمیر دندون استفاده می‌کنم خیلی راضیم .جوش چرکی میزدم در حد المپیک.الان همش خشک شده.به نظر من بهترین درمان تو کوتاه مدته.در ضمن آبلیمو و عسل هم خوبه .

————————–

بهزاد: باسلام خدمت دوستان من چنبار از خمیردندان ساده استفاده کردم که بسیار مفید بوده ولى جاى جوش‌ها به صورت قرمز باقى مى ماند بهترین درمان چاى تازه دم شده است انرا با پنبه بمالید و نگه دارید

 

برای پوست‌های حساس از خمیر دندان استفاده نکنید
اگر پوستی حساس دارید توصیه می‌کنیم سراغ خمیر دندان نروید، چرا که ممکن است پوست با خمیر دندان بیش از اندازه خشک شود و حتی بسوزد؛

بهتر است شما در این مواقع سراغ محلول بنزوئیل پروکساید ۳درصد بروید. کمی‌از این محلول را با یک گوش‌ پاک‌ کن روی جوش بگذارید.

این ماده باکتری‌های عامل آکنه را می‌کشد، همچنین کاری می‌کند که منافذ مسدود شده پوستی باز شوند و در نتیجه هم پوست کمتر دچار آکنه می‌شود و هم راحت‌تر نفس می‌کشد.

 

توجه توجه : خمیر دندان ضرر خود را دارد زیرا به پوست اسیب می‌رساند در استفاده از ان زیاده روی نکنید. شاید در بعضی افراد نتیجه خوبی دهد که ان هم بستگی به نوع پوست و مراقبت‌های پوستی دارد.

 

 

گردآوری توسط: سایت آرایشی و زیبایی تک رژ

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

با تغذیه سالم می شود چین و چروک پوست را درمان کرد

روغن زیتون، برای ماساژ دادن پوست شما فوق‌العاده‌ است. این روغن منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان‌ها ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *