خانه / آرایشی و زیبایی / سلامت پوست / راههایی که به لبهایتان آسیب میرساند

راههایی که به لبهایتان آسیب میرساند

1392-12-22 3.3.54

لب ها به دلایل مختلفی همچون نازکی پوست آن نسبت به اندام های دیگر آسیب پذیر تر هستند.بنا براین در حفظ این اندام باید کوشید درادامه مطلب زیر راههای آسب به این عضو را برای شما کاربران عزیز بازگو میکنیم.

با لب‌ها، غیر منصفانه رفتار می‌شود

پوست لب‌ها نازک است، فاقد غدد چربی است، و در معرض عناصر مختلفی قرار دارد. در نتیجه آنها براحتی ترک می‌خورند. عامل سن و سال نیز وجود دارد: با بالا رفتن سن ما، لب‌ها کوچکتر و خشک‌تر می‌شوند و رنگشان را از دست می‌دهند.

اما اکثر خانم‌ها، مراقبت از لب را جزو بخش بزرگی از برنامه‌ی زیبایی‌شان قرار نمی‌دهند، در حالی که باید این کار را انجام دهند. برنامه‌ی ما برای لب‌هایی صاف‌تر و سالم‌تر عبارت است از:

لب‌هایتان را از درون هیدراته کنید

لب‌های خشک می‌توانند یکی از اولین نشانه‌های آن باشند که شما به اندازه کافی آب نمی‌نوشید. همچنین می‌توانند نشان دهند که استرس دارید. استرس هم که بدن شما را به دردسر می‌اندازد و آن را خالی از مواد مغذی از جمله آب می‌کند!

آبرسانی مجدد صرفا به معنی نوشیدن ۸ لیوان آب نیست. چای‌های گیاهی، آب نارگیل و حتی میوه‌ها و سبزیجاتی که محتوی آب زیادی دارند (مثل خربزه و خیار) هم می‌توانند جزو آب مصرفی شما بحساب بیایند.

مقدار ایده آل آب برای افراد مختلف متفاوت است، اما اگر ادرار شما زرد روشن تا کم رنگ است (و لب‌هایتان کمتر خشک هستند)، پس آب کافی مصرف می‌کنید.

بالم لب مومی را کنار بگذارید

بالم لب مومی‌که با وسواس از آن استفاده می‌کنید، برای حفاظت در برابر از دست دادن رطوبت مفید است، اما در واقع جذب پوست لب نمی‌شود و به آن رطوبت نمی‌رساند و اگر حاوی منتول یا کافور باشد، می‌تواند لب‌ها را تحریک کرده و بیشتر خشک کند.

در عوض، یک درمان کرمی یا پماد مانند انتخاب کنید که حاوی ترکیبی از هومکتانت‌ها یعنی مواد جذب کننده‌ی رطوبت (مانند اسید هیالورونیک یا اسکوالین که آب را از فضای اطراف به داخل پوست می‌کشد) و مواد پوشاننده (مانند کره‌ی درخت روغن قلم، روغن آووکادو و جوجوبا که به مهر و موم کردن رطوبت کمک می‌کنند) باشد.

من در شرایط اضطراری از کرم مرطوب کننده‌ی چشم بابی براون که حاوی هومکتانت‌ها و پوشاننده‌ها می‌باشد، بعنوان نرم کننده‌ی لب استفاده می‌کنم. این کرم، یک بافت نه چندان چرب دارد که می‌توانید در زیر رژ لب از آن استفاده کنید. کرم یا پمادتان را هر صبح و شب یا هر زمانی که لب‌هایتان خشکند، به آنها بمالید.

لایه برداری کنید

برای لایه برداری از پوست زبر، من ابتدا با یک بالم مرطوب کننده یا روغن صورت، لب‌هایم را آماده می‌کنم، سپس به آرامی با یک مسواک با موهای نرم، قسمت‌های زبر و ناهموار را برس می‌کشم. این کار، تاثیر بسیار خوبی دارد.

همچنین می‌توانید از کمی شکر قهوه‌ای و روغن زیتون با نارگیل استفاده کنید و با نوک انگشتتان، چند ثانیه آن را روی لب‌هایتان مالش دهید (فقط از نمک استفاده نکنید چون باعث سوزش لب‌های ترک خورده می‌شود).

لب‌هایتان را بشویید و کارتان را با یک بالم لب به پایان برسانید. مهم است که هفته‌ای یکبار، پوست لب را لایه برداری کنید. بیشتر از این مقدار می‌تواند لب‌ها را قرمز و ملتهب کند.

از لب‌هایتان محافظت کنید

اگر کرم چشم یا لب شما حاوی یک SPF کامل پوشاننده نیست، در طول ساعات روز روی آن، یک رژ لب یا بالم لب که دارای SPF حداقل ۱۵ باشد بزنید. (و اگر به ساحل می‌روید از SPF 30 استفاده کنید

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

با تغذیه سالم می شود چین و چروک پوست را درمان کرد

روغن زیتون، برای ماساژ دادن پوست شما فوق‌العاده‌ است. این روغن منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان‌ها ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *