خانه / آرایشی و زیبایی / سلامت پوست / راز جوانی در روغن نارگیل

راز جوانی در روغن نارگیل

434c59f2bdc6fdad6446e58a3da90e3dنارگیل از جمله میوه هایی است که هم میوه آن پرخاصیت است وهم از روغن های آن میتوان استفاده های بسیاری کرد .یکی از کاربرد های آن در جوانی پوست است که در ادامه مطلب زیر به آن اشاره میکنیم.

شیوه پاکسازی با استفاده از روغن
بهتر است این‌کار را بعدازظهر و قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید. صبح‌ها فقط پوست خود را با یک دستمال تمیز که با آب گرم شسته‌اید، تمیز کنید. در انجام این کار (پاکسازی) افراط نکنید؛ زیرا باعث می‌شود حساسیت پوست‌تان افزایش یابد و روغن و چربی بیشتری تولید کند.
مواد لازم برای ماساژ پوست:
یک حوله یا دستمال نرم، روغن نارگیل و آب روان نسبتاً گرم:
حدود یک‌چهارم از روغن را کف دست خود بریزید و دست‌های‌تان را به هم بمالید تا کمی گرم شود و آن را خود به صورت‌تان بمالید. ماساژ صورت‌تان را شروع کنید. با این‌کار جرم‌ها، چرک و کثافت از پوست‌تان جدا می‌شود و هیچ نیازی به استفاده از شیرپاک‌کن نیست. با این روش حتی می‌‌توان آثار باقیمانده از ریمل ضدآب در نواحی اطراف چشم‌ها را نیز پاک کرد. حرکات دست‌ها باید بسیار نرم باشد. روی نواحی که مشکل بیشتری دارند، تمرکز کنید. به هنگام ماساژ دادن ذهن خود را از آلودگی‌ها پاک کنید و نفس عمیق بکشید. استرس‌ها را از خود دور کنید و برای این کار وقت کافی بگذارید. در ذهن خود تصویر خوبی از پوست‌تان تصور کنید و روی آن تصویر متمرکز شوید. باور کنید که رسیدن به این تصویر قابل دسترس است. شما هم می‌توانید پوست تمیز و بدون لکی داشته باشید.

به یک پوست کامل فکر کنید و یک نفس عمیق بکشید. وقتی که کاملا احساس آرامش کردید، با دستمال نرم و شسته‌شده شروع به پاک کردن صورت‌تان کنید. از آب نسبتاً گرم برای شستن صورت استفاده کنید تا تمام منافذ باز و روغن‌ها از منافذ خارج شوند. آب سرد قادر به باز کردن منافذ نیست. با همان دستمال سطح پوست صورت‌تان را بپوشانید و در همان حالت بمانید تا دستمال سردتر شود. در این حالت احساس خواهید کرد که تمام آلودگی‌ها و چرک‌ها از پوست‌تان خارج می‌شوند. دستمال را مجدداً با آب گرم بشویید و روی سطح پوست‌تان بگذارید. کمی صبر کنید تا دستمال سرد شود. این کار را دو تا سه بار انجام دهید. دقت کنید پارچه را محکم روی پوست‌تان نکشید. هیچ ترسی نداشته باشید، چربی‌ها با دستمال کاملاً پاک می‌شوند. این شیوه پاکسازی باید به طور مرتب انجام شود، نه فقط گاهی اوقات. وقتی که منافذ‌تان را پاک کنید، پوست مجدداً عملکرد درست خود را از سر می‌گیرد. پوست خوب و کامل یکشبه به دست نمی‌آید، ولی با کمی ماساژ می‌توان شاهد تغییرات هر چند اندک در آن شد. به پوست‌تان فرصت دهید تا خود را با پاکسازی با روغن و ماساژ تطبیق دهد.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

با تغذیه سالم می شود چین و چروک پوست را درمان کرد

روغن زیتون، برای ماساژ دادن پوست شما فوق‌العاده‌ است. این روغن منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان‌ها ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *