خانه / آشپزی / دسر بستنی سرخ شده

دسر بستنی سرخ شده

L133140772128

مواد لازم برای تهیه سس بستنی:

خامه    پنجاه گرم

شکر   صد گرم

مواد لازم برای درست کردن دسر بستنی سرخ شده

روغن برای سرخ کردن   به اندازه نیاز

بستنی   نیم لیتر

بیسکویت پودر شده       ۱ پیمانه( صد و بیست گرم )

شیر سرد   چهار  قاشق سوپخوری

نشاسته ذرت    شش قاشق سوپخوری

طرز تهیه بستنی سرخ شده

نشاسته ذرت را داخل شیر سرد حل کنید تا خمیر غلیظی بدرست شود .
بستنی ها را با توپک (اسکوپ) به اندازه دلخواه در آورید و در دست کاملاً گرد کنید. هم زمان با فشردن بستنی سعی کنید هوای موجود در میان بستنی را از بین ببرید و خارج کنید.

کف یک ظرف، کیسه فریزر پهن کنید و بستنی های گرد شده را روی آن قرار دهید و ظرف بستنی را داخل فریزر بگذارید. بعد از اینکه بستنی ها کاملاً سفت شدند، هر کدام را داخل خمیر نشاسته ای که آماده کرده اید، بغلتانید و سپس در پودر بیسکویت بگردانید تا تمام سطح بستنی ها را بپوشاند.

توپ های بستنی را دوباره روی کیسه فریزر بچینید و داخل فریزر قرار دهید تا کاملاً سفت شوند. توپ های بستنی را یک بار دیگر در محلول نشاسته و پودر بیسکویت قرار دهید و دوباره فریزر منتقل کنید.

روغن را کاملاً داغ کنید و توپ های بستنی را یکی یکی داخل روغن سرخ کنید تا سطح آن طلایی رنگ شود. توجه داشته باشید که هنگامی که بستنی را داخل روغن انداختید، سریعاً باید آن را داخل روغن بچرخانید تا بستنی ها آب نشوند و شکل خود را از دست ندهند و در ضمن تمام اطراف آن سرخ شود. سپس آنها را در ظرف دلخواه بگذارید و با سس بستنی سرو کنید.

طرز تهیه سس بستنی:
شکر را داخل ظرفی بریزید و روی شغله بگزارید تا رنگ آن قهوه ای شود یا در اصطلاح کارامل شود. دقت کنید  دراین مرحله شکر را با قاشق هم نزنید و ظرف را تکان دهید تا مواد جابه جا شود. همچنین مراقب باشید که در اثر حرارت بالا، شکر نسوزد.

بعد شکر کارامل شده را روی حرارت بخار آب (روش بن ماری)  بگزارید .
خامه را نیز جداگانه مدت کمی روی شعله گرم کنید و بعد به شکر کارامل شده اضاف کنید . دقت داشته باشید!در صورتی که خامه سرد باشد، باعث بسته شدن شکر می شود و در نتیجه مواد باید مدت زمان بیشتری روی بخار آب بماند. سس بستنی آماده است.

نوش جان

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه کاسرول گوشت و پنیر

  فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روش کنید تا گرم شود.۱ قاشق روغن ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *